Header Ads

SUKAN : MU belasah West Brom 5-0

LONDON: Manchester United mencatat rekod baru Liga Perdana Inggeris dengan 11 perlawanan tanpa kalah apabila membelasah West Brom Albion 5-0, awal pagi tadi.

Lebih menggembirakan kem MU apabila kemenangan itu diperoleh di tempat lawan dan melebarkan perbezaan tiga mata dengan pesaingnya, Liverpool. Persaingan liga juga bertambah sengit apabila Aston Villa, melonjak ke kedudukan kedua selepas menang 1-0 ke atas Portsmouth.

Tottenham juga menyinar apabila menumpaskan Stoke 3-1, manakala Sunderland menang ke atas Fulham 1-0. Pengurus United, Alex Ferguson pula menyifatkan skuadnya sebagai paling mantap dan amat selesa untuk memburu kejuaraan liga.

“Gol besar ini amat berharga ke United. Perbezaan gol akan memainkan peranan besar dan sejak beberapa musim lalu. Kelebihan inilah yang selalu membezakan United dengan skuad pesaing padam musim sebelum ini," katanya.

Gol awal United menjelma pada minit ke-21 hasil pergerakan antara Michael Carrick dan Dimitar Berbatov, sebelum Berbatov meledak ke jaring lawan. West Brom pula dilanda malang apabila pertahanan yang juga kapten pasukan, Paul Robinson dibuang padang selepas melakukan kekasaran ke atas Park Ji-Sung.

Sebelum separuh masa pertama tamat, Carlos Tevez membolos gawang lawan hasil tendangan percuma Ryan Giggs. Pada minit ke-60 pula giliran Nemanja Vidic menembusi jaring dengan tandukan kemas hasil sepakan sudut Giggs.

Pemain terbaik Fifa 2008, Cristiano Ronaldo pula terus menghukum West Brom dengan melebar jaringan peribadi serta untuk United dengan dua gol pada minit ke-65 dan 75. - AFP

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.