Selasa, 26 Mei 2009

Menonton Perlawanan Final F.A Selangor Vs Kelantan

Semangat yang penting ~



On The Way ke Stadium Nasional Bukit Jalil :)
Sempat lagi pandang belakang, mane leh aku terlepas bergambar...hahaha


Kat Kedai Jersi
Tgh mengusha² jersi-jersi pasukan kesayangan Selangor, kot² nak beli lagi... hehehe

Selasa, 19 Mei 2009

Fergie beri amaran kepada Barca

FERGUSON bersama trofi EPL yang menjadi milik United, kelmarin.
United tak sabar untuk bertemu di final Liga Juara-Juara selepas juarai EPL

MANCHESTER: Sir Alex Ferguson memberi amaran kepada Barcelona bahawa Manchester United kini tidak sabar untuk final Liga Juara-Juara selepas berjaya meraih gelaran Liga Perdana Inggeris.

Keputusan seri tanpa jaringan dengan Arsenal di Old Trafford, kelmarin, cukup untuk skuad Ferguson memenangi liga buat menyamai rekod 18 kali kejayaan yang dipegang Liverpool .

Selepas menjamin gelaran ketiga berturut-turut, selain memiliki Piala Liga dan Piala Kelab Dunia musim ini, Ferguson kini menumpukan usaha melabuhkan tirai musim gemilang dengan merangkul gelaran Liga Juara-Juara kedua apabila United bertemu Barcelona di Rome, 27 Mei ini.

Sebelum itu, United berdepan Hull dalam aksi terakhir liga, hujung minggu ini, tetapi Ferguson mengakui pemainnya sudah tidak sabar menanti pertemuan dengan jaguh Sepanyol itu.

"Kini kami sudah menang liga, kami tidak sabar untuk final di Rome," kata Ferguson ketika menikmati gelaran liga ke-11 baginya sejak mengemudi United pada 1986.

"Ia adalah aksi dinantikan semua orang di kelab ini dan ia memang tepat. Tetapi kami mahu menikmati detik ini terlebih dahulu. Ia pencapaian hebat dan saya perlu memuji perwatakan serta semangat pemain. Mereka memang menakjubkan."

Beberapa pemain yang menentang Arsenal pasti direhatkan untuk aksi liga terakhir United sebagai persiapan untuk final paling berprestij di Eropah itu.

Edwin van der Sar, Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney dan Carlos Tevez tampak pasti disisihkan untuk aksi di Hull.

Ferguson, menghantar adiknya, Martin, untuk meneliti aksi Barcelona bertemu Mallorca, semalam, mencecah usia 68 tahun Disember ini dan ada spekulasi dia sudah sedia untuk berundur.

Tetapi dia bertegas menafikannya dan sudah bertekad untuk mengemudi United memenangi rekod gelaran ke-19 - lebih satu daripada musuh ketat mereka, Liverpool.

"Saya tidak memikirkannya (persaraan). Saya memang langsung tidak pernah memikirkannya. Saya akan teruskannya dan kesihatan saya akan jadi penentu bila saya berhenti." - AFP

Benitez puas prestasi Liverpool

The Reds kini berada pada landasan catat mata tertinggi dalam era EPL

BIRMINGHAM: Rafael Benitez percaya Liverpool sudah pun meletakkan penanda aras terbaik penguasaan liga pada musim ini walaupun usaha mereka untuk merebut kejuaraan berakhir dengan kegagalan.

Sebaik pasukan Benitez turun ke padang di West Bromwich Albion hari ini, cabaran mereka sudah berakhir selepas Manchester United mengutip satu mata yang dicari-cari selepas seri 0-0 dengan Arsenal, semalam.

Namun Liverpool tetap berada pada landasan untuk mencatat pungutan mata tertinggi dalam era Liga Perdana Inggeris (EPL).

Catatan mata tertinggi sebelum ini adalah 82 mata yang dicatatkan pada 2006 - musim kedua Benitez - tetapi dengan dua perlawanan berbaki, mereka sudah berada pada kedudukan 80 mata dan hanya tewas dua kali sepanjang musim ini.

Jadi walaupun Benitez kecewa pasukannya gagal dalam persaingan merebut trofi liga, dia merasakan pasukannya sudah mencatat kemajuan besar dalam kempen musim ini.

“Bagi kami, 80 mata amat bagus - 82 adalah mata terbaik kami dalam Liga Perdana Inggeris,” katanya.

“Pasti ia suatu yang amat menakjubkan andai berjaya menyamai catatan itu tetapi pasti lebih baik andai dapat menamatkan musim ini dengan 86 mata.

“Saya gembira kerana kami kini semakin konsisten. Ia amat positif dan ia bagus untuk masa depan.

“Kami akan cuba melakukan tugas ketika menghadapi baki saingan dan melihat apa yang akan berlaku selepas ini.

Liverpool mendapat suntikan baru apabila Xabi Alonso dapat kembali beraksi selepas pulih daripada kecederaan buku lali yang menyaksikan dia tidak diturunkan sewaktu kelabnya menundukkan West Ham 3-0.

Namun, walaupun menikmati musim terbaiknya bersama Liverpool, Alonso merasakan kejayaan hanya dapat diukur menerusi piala.

Alonso mengakui betapa tujuh keputusan seri yang dicatat Liverpool di gelanggang sendiri menghancurkan usaha mereka untuk meraih piala. - AFP

Manchester United juara EPL

RONALDO (tengah) bersama rakan sepasukan meraikan kejayaan menjuarai Liga Perdana Inggeris, malam tadi.

Samai rekod musuh tradisi, Liverpool kumpul 18 mahkota liga

LONDON: Manchester United memenangi kejuaraan bola sepak Liga Perdana Inggeris 2008-09 berbekalkan keputusan seri 0-0 menentang Arsenal di Old Trafford, semalam.

United kini mempunyai 87 mata dengan baki satu perlawanan manakala kelab tangga kedua, Liverpool, yang turun menentang West Bromwich Albion hari ini mempunyai 80 mata.
Ia adalah kejuaraan liga ketiga berturut-turut buat United dan satu mata dalam perlawanan kedua terakhir kempen itu sudah mencukupi untuk meletakkan Red Devils di luar jangkauan Liverpool serta memastikan mereka menyamai rekod musuh ketat itu dengan sejumlah 18 mahkota liga.

“Ia tempoh 90 minit paling panjang dalam sejarah tetapi kami sudah berjaya mencapainya,” kata pengurus berusia 67 tahun itu selepas persembahan agak gemuruh pasukannya, “Tiada sebarang percubaan berbahaya yang menunjukkan betapa berhati-hatinya perlawanan itu.”.

Ditanya apakah maknanya untuk menyamai rekod Liverpool, Ferguson berkata; “Ia akan menjadi lebih bermakna jika kami mendapatkannya di hadapan mereka. Kami mahu berkembang dengan pasukan ini, yang berkemampuan melakukannya.”

Namun, ia adalah persembahan hambar oleh United tetapi keraian bermula sebaik wisel penamat yang memastikan kejuaraan dan meletakkan mereka bersama Liverpool sebagai kelab England paling banyak memenangi trofi.

Arsenal, yang akan menduduki tempat keempat, banyak menguasai bola tanpa mencipta terlalu banyak peluang terbuka tatkala jentera serangan United hanya sesekali mengancam gawang pelawat.



Ferguson kini sudah mempunyai 25 trofi utama sejak tiba di kelab itu pada 1986 dan berharap untuk menjadikannya 26 apabila United berdepan Barcelona dalam final Liga Juara-Juara pada di Rome, pada 27 Mei ini.

Berbekal gol daripada Cristiano Ronaldo dan persembahan berkualiti dari penyerang Wayne Rooney dan Carlos Tevez, United juga mempunyai pertahanan kental yang menyumbang kepada penjaga gol Edwin van der Sar mencatatkan rekod British dengan melalui 1,311 minit tanpa melepaskan gol.

Ia seketika tampak goyah April lalu, apabila mereka kalah 4-1 di tempat sendiri kepada Liverpool dan kemudian 2-0 di tangan Fulham sebelum kembali memulakan rentetan kemenangan tanpa kalah yang menjarakkan mereka mengatasi Liverpool. - Agensi

** Sumber Disunting dari Berita Harian Online 17 MEI 2009
http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Sunday/Sukan/20090517065721/Article/

Khamis, 14 Mei 2009

Cerita Seks di internet.

Thursday, May 14, 2009
Cerita Seks di internet.
Akhirnya aku curang terhadap suamiku; Isteri diperkosa orang lain; berbomoh; Dirogol tukang rumah dan Tini janda muda antara tajuk cerpen panas dalam sebuah laman web lucah yang menjadi tumpuan penggemar ilusi seks melampau.

Laman web yang dikesan kewujudannya sejak beberapa tahun dulu dipercayai susulan daripada sebuah laman web yang pernah dibongkarkan sebelum ini.

Kewujudan laman web itu didedahkan seorang sumber Harian Metro yang risau bahan bacaan itu bakal merosakkan minda orang ramai terutamanya golongan remaja.

Sumber itu berkata, berbeza dengan laman web sebelum ini, hanya mereka yang mahir dan orang tertentu saja dapat mengakses laman web itu memandangkan ia lebih rumit berbanding sebelum ini.



Menurutnya, beratus-ratus cerpen lucah dipercayai disumbangkan pembaca yang didakwa pengalaman mereka melakukan perbuatan itu itu sebelum ‘dibukukan’ untuk dikongsi bersama.


“Kebanyakan cerita yang dipaparkan menggunakan alunan bahasa yang mengghairahkan sehingga boleh menarik pembaca menghayati semua cerpen yang dipaparkan.

“Cerpen panas itu antara lain mengisahkan seorang isteri yang tidak dapat menahan gelora nafsu selepas ditinggalkan suaminya yang bertugas di luar kawasan sanggup berlaku sumbang dengan lelaki lain,” katanya.

Menurutnya, turut dimuatkan perilaku buruk seorang bapa mentua yang sanggup meniduri menantunya sendiri sehingga wanita itu mengandung.

Katanya, kisah seorang janda gersang yang melakukan aksi seks dengan tiga lelaki di rumahnya juga dipaparkan dalam cerpen pendek laman web ini.

“Namun, tidak dapat dipastikan sama ada cerita yang dimuatkan itu berdasarkan pengalaman yang dilalui penulis atau hanya sekadar ilusi semata-mata.

“Malah, bagi menaikkan keghairahan penggemar laman web terbabit, pengendalinya turut memuat turun beberapa komik lucah memaparkan lelaki sedang ghairah melakukan hubungan seks dengan pasangannya.

“Sedar atau tidak, kewujudan cerpen lucah itu boleh mempengaruhi pelakuan remaja yang mungkin mendorong mereka untuk merasai pengalaman melakukan hubungan seks itu,” katanya.

Menurutnya, pihak berkuasa perlu mengambil tindakan segera bagi mengelak orang ramai terutamanya remaja daripada terus hanyut dalam dunia ilusi yang boleh mendorong mereka melakukan perkara negatif.

Sementara itu, Pengerusi Pertubuhan Kebajikan Ekonomi dan Sosial Islam Malaysia (Pekesim), Ghafar Nin, berkata kegiatan tidak bermoral berkenaan perlu dibendung segera bagi mengelak menjadi ikutan remaja yang mudah terdedah dengan perlakuan buruk itu.

“Mereka dipercayai menulis bahan itu hanya berdasarkan kepada ilusi semata-mata kerana seronok dan mendapat kepuasan melakukannya.

“Pada pandangan saya, mereka (penulis) itu mungkin ‘sakit jiwa’ kerana sanggup menghasilkan bahan berkenaan,” katanya ketika mengulas mengenai kewujudan cerpen lucah dalam laman web di sini, semalam.

Menurutnya, beliau bimbang bahan berkenaan akan menjadi ikutan remaja memandangkan golongan terbabit mudah terpengaruh dengan gejala seumpama itu.

Katanya, pengaruh bahan berkenaan mungkin boleh menyebabkan remaja terjerumus untuk melakukan jenayah seperti rogol dan mencabul kehormatan

Dipetik dari Harian Metro 14/5/2009