Header Ads

SUKAN : United belasah Wigan 5-0


LONDON – Penyandang juara, Manchester United menunjukkan respons hebat daripada kekalahan mengejut 1-0 kepada Burnley Rabu lalu apabila membelasah Wigan Athletic 5-0 dalam perlawanan Liga Perdana England, semalam.

Selepas bermula lembap dan terikat tanpa jaringan pada babak pertama, Wayne Rooney menjadi inspirasi United dengan menyumbat dua gol pada separuh masa kedua untuk memulakan pesta gol pasukan pelawat.

Bekas penyerang antarabangsa England, Michael Owen turut menjaringkan gol pertama liga bersama United, manakala Dimitar Berbatov dan Nani masing-masing menyumbangkan satu gol.

Sementara itu Arsenal terus bermula garang dalam musim baru Liga Perdana apabila mencatat kemenangan besar 4-1 ke atas Portsmouth, berterima kasih kepada dua jaringan Abou Diaby.

Kemenangan ini meletakkan Arsenal menerajui liga selepas turut menang besar 6-1 ke atas Everton dalam perlawanan pertama, minggu lalu.

Manchester City pula mencatat kemenangan kedua musim ini selepas menang tipis 1-0 ke atas Wolverhampton, manakala Sunderland bangkit daripada ketinggalan untuk menundukkan Blackburn Rovers 2-1.

Dalam perlawanan lain, Hull City menumpaskan Bolton Wanderers 1-0 dan Birmingham City seri tanpa jaringan dengan Stoke City. – REUTERS

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.