Isnin, 29 Ogos 2011

Keputusan Manchester United vs Arsenal Result | 8-2 | All Goal Highlights


Keputusan Penuh Manchester United vs Arsenal 
8-2
  FULL TIME RESULT : 


MANCHESTER UNITED 8 vs 2 Arsenal

 Goal Scorer By:


  Danny Welbeck 21', 
Ashley Yoúng 29',91', 
Wayne Rooney 42', 64',81' 
Nani 67' Park Ji-Sung 70'
 

Walcott 47'
Van Persie 76'

Nampaknya Manchester United membelasah Arsenal 8-2 dalam perlawanan antara TOP 6 musim ini. Kesian kat pasukan Arsenal! dah lah hilang pemain Samir Nasir nombor 8, sekali kene belasah pun 8... (",) 


Player Manchester United vs Arsenal line up

1 De Gea
12 Smalling
6 Evans
4 Jones
3 Evra
 17 Nani (Park Ji Sung)
23 Cleverley
 8 Anderson (Giggs)
18 Young
 19 Welbeck (Hernandez)
10 Rooney 


Subs:
34 Lindegaard
5 Ferdinand
9 Berbatov
 11 Giggs
 13 Park
 14 Hernandez
20 Fabio

Player Arsenal vs Manchester United line up
13 Szczesny
25 Jenkinson
6 Koscielny
20 Djourou
30 Traore
16 Ramsey
7 Rosicky
 39 Coquelin (Oxade-Chamb)
23 Arshavin
 14 Walcott (Lansbury)
 10 Van Persie (Chamakh)


Subs:
21 Fabianski
 15 Oxade-Chamb
 29 Chamakh
 46 Lansbury
49 Miguel
53 Ozyakup
54 Sunu 


View All Goal Highlights Manchester United vs Arsenal 8-2
Video Youtube Manchester United vs Arsenal 8-2 All Goal
Video Youtube Man. United lawan Arsenal 8-2 


Manchester United vs Arsenal by 8-2


Saksikan Video Youtube Goal Hatrick Rooney vs Arsenal 8-2
Saksikan Video Youtube Goal Nani vs Arsenal
Saksikan Video Youtube Goal Welbeck vs Arsenal 8-2
Saksikan Video Youtube Goal Young vs Arsenal 8-2
Saksikan Video Youtube Goal Park Ji Sung vs Arsenal 8-2  
Saksikan Video Youtube Goal Van Persie vs Manchester United 8-2
Saksikan Video Youtube Goal Walcott vs Manchester United 2-8 







Rahsia Buat Duit Guna Facebook! Daftar disini!

TAGS: Youtube Manchester United Arsenal, Manchester United vs Arsenal result, Youtube Manchester United Goal again Arsenal,keputusan Arsenal lwn Manchester United, goal Arsenal vs Manchester United 2011, Manchester United Arsenal result, Arsenal vs Manchester United score, highlight Manchester United lawan Arsenal, youtube Manchester United vs Arsenal, Arsenal Manchester United Score, highlight United vs Arsenal, Arsenal vs Manchester United highlight, Manchester United vs Arsenal highlight, Manchester United vs Arsenal line up, youtube Arsenal vs Manchester United, Manchester United vs Arsenal Online Streaming, Manchester United vs Arsenal Live, Manchester United vs Arsenal Stream Link, Manchester United vs Arsneal live Score, United vs Arsenal line Up, Arsenal Line up  

Sabtu, 27 Ogos 2011

Manchester United vs Arsenal EPL Review : Badi Arsenal di OT Berterusan?




Manchester United vs Arsenal | EPL Gameweek 3 Result
Keputusan Penuh Perlawanan Manchester United vs Arsenal

English Premier League Fixtures
Gameweek 3 
Manchester United  8
vs
Arsenal 2
UPDATE TERBARU RESULT DAN SENARAI PEMAIN SERTA GOAL SCORER DISINI
Old Trafford Stadium
Saksikan Siaran Langsung / Live di Astro Channel 817 / 831
 10.55 Malam (Waktu Malaysia)
 
Rekod Perlawanan Manchester United vs Arsenal EPL 2010/2011
Old Trafford 13/12/2010: Manchester United vs Arsenal 1-0 ( Goal Scorer : Park Ji Sung)
The Emirates 1/5/2011: Arsenal vs Manchester United 1-0 (Goal Scorer : Aaron Ramsey)


 Highlight Score Goal by Park Ji Sung vs Arsenal

Highlights Score Goal by Ramsey vs Manchester United


 
Malam esok 28 Ogos 2011 Arsenal bertandang ke Old Trafford lawan Manchester United tanpa 2 tonggak utama mereka Cesc Fabregas dan Samir Nasri yang berhijrah ke Barcelona dan Manchester City. Mampukah Arsenal menang di kala rekod pertemuan Man. United lwn Arsenal di Old Trafford melihatkan badi kekalahan Arsenal berterusan sejak tahun 2006???
 
Siapakah barisan pemain utama Arsenal Wenger malam esok? Yang pasti Arsene Wenger tidak dapat menurunkan Jack Wilshere, Alex Song, Frimpong dan Gervinho dalam senarai kesebelasan utama lawan United. Manakala Ferguson pula terus merehatkan Vidic selama 4 minggu, Rafael 2 bulan, Antonio Valencia dan Rio Ferdinand turut diketepikan dari barisan utama lawan Arsenal. 
 
Kehadiran Darren Fletcher dan Hernandez @ Chicharito malam esok pasti membantu barisan depan United merobek gawang Arsenal. Mampukah United dapatkan 3 mata seterusnya meninggalkan Arsenal meratapi rekod buruk di Old Trafford berterusan?....
 
 
Barisan kemungkinan Manchester United dan Arsenal pada malam esok.
 
United vs Arsenal Line Up
De Gea, Smalling, Jones, Evans, Evra, Young, Cleverly, Fletcher, Nani, Rooney, Hernandez
 
Arsenal Line up:
 Wojciech Szczesny, Thomas Vermaelen, Laurent Koscielny, Ignasi Miquel, Bacary Sagna, Carl Jenkinson, Aaron Ramsey, Andrei Arshavin, Rosicky, Theo Wallcott, Robin Van Persie
 
 
 *Link untuk Live Streaming Manchester United vs Arsenal 28 August akan diupdate malam esok. (",) teruskan bersama selamanya. ;-)
 
 
  Rahsia Buat Duit Guna Facebook! Daftar disini!
 
 
TAGS: Youtube Manchester United Arsenal, Manchester United vs Arsenal result, Youtube Manchester United Goal again Arsenal,keputusan Arsenal lwn Manchester United, goal Arsenal vs Manchester United 2011, Manchester United Arsenal result, Arsenal vs Manchester United score, highlight Manchester United lawan Arsenal, youtube Manchester United vs Arsenal, Arsenal Manchester United Score, highlight United vs Arsenal, Arsenal vs Manchester United highlight, Manchester United vs Arsenal highlight, Manchester United vs Arsenal line up, youtube Arsenal vs Manchester United, Manchester United vs Arsenal Online Streaming, Manchester United vs Arsenal Live, Manchester United vs Arsenal Stream Link, Manchester United vs Arsneal live Score, United vs Arsenal line Up, Arsenal Line up

Safiq Rahim Sertai Cardiff City





Berita yang paling menggembirakan seluruh rakyat Malaysia bila terdengar Safiq Rahim bakal ke Eropah menyarung jersi Cardiff City yang menyertai Liga Divisyen 2 England.

Aku turut terkejut juga bila mendapat tahu berita ini. Tahniahlah buat Safiq Rahim yang bakal menjadi pemain pertama Malaysia mencipta sejarah beraksi di Liga Divisyen 2 England, Liga Kejuaraan.

Ini hanyalah panggilan buat Safiq Rahim untuk menjalani ujian percubaan (trial) selama tiga minggu bermula hujung Oktober 2011. Semoga Safiq berjaya terpilih untuk meyertai secara rasmi melalui pintu perpindahan Liga England yang dibuka Januari 2012 nanti.

Untuk pengetahuan korang, Cardiff City telah dimiliki oleh ahli perniagaan dari Malaysia iaitu Dato Chan Tien Ghee dan Tan Sri Vincent Tan pada tahun lalu. Sebagai pemilik Kelab Cardiff City secara rasmi dari Malaysia, adalah sesuatu yang bijak membawa masuk pemain Malaysia ke Eropah walaupun melalui pinjaman, mahupun ujian latihan sahaja, sekurang-kurangnya mereka mendapat pendedahan kan?...best3x...

Ini adalah jersi baru Cardiff City setelah pengambil alihan oleh pemilik dari Malaysia. Bangga kan... (",)

 Ikuti berita yang aku olah dari Kosmo!

Safiq ke Eropah

KAPTEN skuad bola sepak kebangsaan, Safiq Rahim bakal mencipta nama di bumi Eropah. Dia akan mencipta sejarah muncul pemain Malaysia pertama beraksi di saingan Liga Divisyen Dua England, Liga Kejuaraan.

Semalam, pemain tengah Selangor berusia 24 tahun itu telah menerima surat tawaran rasmi daripada Cardiff City untuk menjalani ujian percubaan (trial) selama tiga minggu pada penghujung Oktober depan.

“Saya sangat gembira apabila mendapat peluang keemasan seperti ini. Saya akan cuba melakukan yang terbaik sepanjang ujian percubaan itu nanti.

“Saya telah menerima surat tawaran dan dokumen berkaitan hari ini (semalam). Pada 5 September depan, saya akan mengadakan pertemuan rasmi dengan Datuk Chan Tien Ghee (Pengerusi Cardiff City).

“Insya-Allah kalau ada rezeki dan terpilih, dapatlah saya menyarung jersi Cardiff City pada musim perpindahan Januari nanti,” kata Safiq ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Pemain kelahiran Seremban, Negeri Sembilan yang membesar di Kuala Selangor itu turut lega apabila pihak Cardiff City memberi ruang untuknya memberi tumpuan kepada aksi Piala Malaysia terlebih dahulu.

“Mereka (Cardiff City) tidak mahu ganggu tugasan saya bersama Selangor dalam Piala Malaysia. Mereka mahu saya beri tumpuan penuh terhadap saingan itu terlebih dahulu sebelum menghadiri ujian percubaan tersebut.

“Buat masa ini memang saya seorang saja yang diberi tawaran ini tetapi mungkin selepas ini mereka akan tawarkan juga kepada Safee Sali (penyerang Pelita Jaya),” jelas Safiq.

Difahamkan, Cardiff City kendalian pengurus, Malky Mackay terpikat dengan aksi Safiq ketika menyaksikannya beraksi pada perlawanan menentang Liverpool dan Arsenal pada Julai lalu, terutamanya apabila dia menjaringkan gol menerusi sepakan percuma ketika bertemu Liverpool.

Kelmarin, tiga pemain skuad Olimpik negara, Wan Zack Haikal Wan Nor, Irfan Fazail dan Fadhli Shas telah sah bergelar pemain pinjaman kelab Liga Corgon Slovakia, ViOn Zlate Moravce selama dua bulan sehingga awal November depan.

Ia sekali gus membuka lembaran baharu buat pemain-pemain bola sepak negara mengembangkan bakat mereka beraksi di luar negara seperti dicetuskan Safee yang beraksi untuk Pelita Jaya sejak Februari lalu. 


Sumber Kosmo!


Rahsia Buat Duit Guna Facebook! Daftar disini!


Berita Safiq Rahim sertai Cardiff City, Safiq Rahim ke Eropah, Safiq Rahim menjalani Latihan di Eropah, Safiq Rahim terpilih join Cardiff, Pemain pertama Malaysia main di Eropah, Pengurus Cardiff City, Pemilik Cardiff City, Jersi Baru Cardiff City logo Malaysia,

Jumaat, 26 Ogos 2011

Keputusan dan Jadual Perlawanan Piala Malaysia 2011


Keputusan Terkini Piala Malaysia 2011 | Jadual Perlawanan Piala Malaysia 2011





Merujuk kepada entri aku yang lalu disini, jadi aku sediakan juga Jadual penuh perlawanan Piala Malaysia 2011 peringkat kumpulan yang bakal bermula pada 6 September 2011. Kalau kita tengok kepada kedudukan jadual pasukan laluan mudah di atas kertas adalah buat pasukan Kelantan dan diikuti Selangor. Tetapi apa jua keputusan di padang yang bakal menentukan kemaraan pasukan masing-masing.

Kedudukan Pasukan Yang Bertanding dalam Kumpulan Piala Malaysia 2011

Disertakan sekali lokasi perlawanan berlangsung dan masa perlawanan Piala Malaysia bakal dimulakan mengikut venue perlawanan. Jom sama-sama meriahkan syoknya Bola semasa menyambut Hari Raya Aidilfitri nanti! Pasti meriah rumah saudara mara sambil menyaksikan keputusan perlawanan Piala Malaysia secara langsung dari RTM dan Astro di rumah yang dikunjungi.

6 SEPTEMBER 2011
Kumpulan A ->
Johor vs Kedah - 0-2
Stadium Tan Sri Dato' Haji Hassan Yunos, Larkin - 8.45 mlm
Sabah vs Perak - 0-0
Stadium Likas, Kota Kinabalu - 8.15 mlm
Kumpulan B ->
Sime Darby vs Terengganu - 0-3
Stadium Majlis Perbandaran Selayang - 8.45 mlm
PKNS vs N.Sembilan - 1-2
Stadium Petaling Jaya, Kelana Jaya - 8.45 mlm
Kumpulan C ->
Sarawak vs Kelantan - 0-2
Stadium Negeri, Kuching - 4.15 ptg
Johor FC vs Felda United - 0-2
Stadium Majlis Perbandaran Pasir Gudang - 8.45 mlm
Kumpulan D ->
PDRM vs Kuala Lumpur - 0-3
Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi - 8.45 mlm
T-Team vs Selangor - 1-0
Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, KT - 8.45 mlm

10 SEPTEMBER 2011
Kumpulan A ->
Sabah vs Kedah - 2-1
Stadium Likas, Kota Kinabalu - 8.15 mlm
Perak vs Johor - 2-1
Stadium Perak, Ipoh - 8.45 mlm
Kumpulan B ->
Terengganu vs PKNS - 3-2
Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, KT - 8.45 mlm
N.Sembilan vs Sime Darby - 5-0
Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi - 8.45 mlm
Kumpulan C ->
Kelantan vs Johor FC - 2-1
Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu - 8.45 mlm
Felda United vs Sarawak - 1-0
Stadium Petaling Jaya, Kelana Jaya - 8.45 mlm
Kumpulan D ->
Selangor vs PDRM - 2-0
Stadium Shah Alam, Selangor - 8.45 mlm
Kuala Lumpur vs T-Team - 2-1
Stadium Majlis Perbandaran Selayang - 8.45 mlm

13 SEPTEMBER 2011
Kumpulan A ->
Perak vs Kedah - 2-1
Stadium Perak, Ipoh - 8.45 mlm
Sabah vs Johor - 3-1
Stadium Likas, Kota Kinabalu - 8.15 mlm
Kumpulan B ->
N.Sembilan vs Terengganu - 1-0 
Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi - 8.45 mlm
PKNS vs Sime Darby - 1-0
Stadium Petaling Jaya, Kelana Jaya - 8.45 mlm
Kumpulan C ->
Sarawak vs Johor FC - 0-1
Stadium Negeri, Kuching - 4.15 ptg
Kumpulan D ->
Kuala Lumpur vs Selangor - 0-0
Stadium Majlis Perbandaran Selayang - 8.45 mlm
T-Team vs PDRM - 4-0
Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, KT - 8.45 mlm

14 SEPTEMBER 2011
Kumpulan C ->
Felda Utd vs Kelantan - 2-0
Stadium Petaling Jaya, Kelana Jaya - 8.45 mlm

17 SEPTEMBER 2011
Kumpulan A ->
Kedah vs Johor - 3-3
Stadium Darul Aman, Alor Setar - 8.45 mlm
Perak vs Sabah - 2-1
Stadium Perak, Ipoh - 8.45 mlm
Kumpulan B ->
Terengganu vs Sime Darby - 1-0
Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, KT - 8.45 mlm
N.Sembilan vs PKNS - 0-2
Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi - 8.45 mlm
Kumpulan D ->
Selangor vs T-Team - 1-2
Stadium Shah Alam, Selangor - 8.45 mlm
K.Lumpur vs PDRM - 0-0
Stadium Majlis Perbandaran Selayang - 8.45 mlm

18 SEPTEMBER 2011
Kumpulan C ->
Kelantan vs Sarawak - 4-0
Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu - 8.45 mlm
Felda Utd vs Johor FC - 1-1
Stadium Petaling Jaya, Kelana Jaya - 8.45 mlm

24 SEPTEMBER 2011
Kumpulan A ->
Kedah vs Sabah - 1-0
Stadium Darul Aman, Alor Setar - 8.45 mlm
Johor vs Perak - 1-2
Stadium Tan Sri Dato' Haji Hassan Yunos, Larkin - 8.45 mlm
Kumpulan B ->
PKNS vs Terengganu - 0-1
Stadium Petaling Jaya, Kelana Jaya - 8.45 mlm
Sime Darby vs N.Sembilan - 1-2
Stadium Majlis Perbandaran Selayang - 8.45 mlm
Kumpulan C ->
Johor FC vs Kelantan - 1-1
Stadium Majlis Perbandaran Pasir Gudang - 8.45 mlm
Sarawak vs Felda Utd - 1-0
Stadium Negeri, Kuching - 4.15 ptg
Kumpulan D ->
PDRM vs Selangor - 1-4
Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi - 8.45 mlm
T-Team vs Kuala Lumpur - 1-1
Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, KT - 8.45 mlm

27 SEPTEMBER 2011
Kumpulan A ->
Kedah vs Perak - 1-1
Stadium Darul Aman, Alor Setar - 8.45 mlm
Johor vs Sabah - 1-4
Stadium Tan Sri Dato' Haji Hassan Yunos, Larkin - 8.45 mlm
Kumpulan B ->
Terengganu vs N.Sembilan - 0-0
Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, KT - 8.45 mlm
Sime Darby vs PKNS - 0-1
Stadium Majlis Perbandaran Selayang - 8.45 mlm
Kumpulan C ->
Kelantan vs Felda Utd - 2-0
Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu - 8.45 mlm
Johor FC vs Sarawak - 3-1
Stadium Majlis Perbandaran Pasir Gudang - 8.45 mlm
Kumpulan D ->
Selangor vs Kuala Lumpur - 2-1
Stadium Shah Alam, Selangor - 8.45 mlm
PDRM vs T-Team - 0-6
Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi - 8.45 mlm

*Perlawanan dipinda jika ada pertembungan venue*

PERLAWANAN SUKU AKHIR PIALA MALAYSIA (4 OKTOBER 2011 & 8 OKTOBER 2011) 

Perlawanan Suku Akhir Pertama 10 Oktober 2011
Selangor vs Perak 3-1
Stadium Shah Alam, Selangor - 8.45 mlm
Felda United vs Negeri Sembilan 1-0
Stadium Petaling Jaya, Kelana Jaya - 8.45 mlm
Terengganu vs Kelantan 3-1
Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, KT - 8.45 mlm
Sabah vs T-Team 1-2
Stadium Likas, Kota Kinabalu - 8.15 mlm

Perlawanan Suku Akhir Kedua 14 Oktober 2011
Perak vs Selangor 0-1 (1-4)
Stadium Perak, Ipoh - 8.45 mlm
Negeri Sembilan vs Felda United 3-0 (3-1)
Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi - 8.45 mlm
Kelantan vs Terengganu 2-2 (2-5)
Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu - 8.45 mlm
T-Team vs Sabah
Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, KT - 8.45 mlm

Keputusan SEPARUH AKHIR Pertama 18 OKTOBER 2011
Selangor vs Terengganu 0-2
Stadium Shah Alam, Selangor - 8.45 mlm
T-Team vs Negeri Sembilan 2-4
Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, KT - 8.45 mlm

Keputusan SEPARUH AKHIR Kedua 22 OKTOBER 2011
Terengganu vs Selangor 2-0
Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, KT - 8.45 mlm
Negeri Sembilan vs T-Team 1-1
Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi - 8.45 mlm

PERLAWANAN AKHIR PIALA MALAYSIA (29 OKTOBER 2011)
Terengganu vs Negeri Sembilan
Stadium Shah Alam, Selangor 8.45 mlm.



Keputusan Perlawanan Piala Malaysia 24 September 2011,Perlawanan Piala Malaysia 2011, Jadual Perlawanan Peringkat Kumpulan Piala Malaysia 2011, Jadual Piala Malaysia 2011, Kedudukan Kumpulan Piala Malaysia 2011, Schedule Perlawanan Piala Malaysia, Malaysia Cup Fixture List, Malaysia Cup 2011 Full Match Fixture, Masa Perlawanan Piala Malaysia, Lokasi Perlawanan, 

Jadual Kumpulan Liga Juara Juara Eropah 2011/2012



Berikut merupakan jadual kedudukan kumpulan kelab-kelab bolasepak yang bakal beraksi di Liga tersohor Eropah selepas Undian Liga Juara-Juara Eropah 2011/2012 berlangsung pagi tadi di Monaco. 

2011/12 UEFA Champions League group stage
Peringkat Kumpulan Liga Juara Juara Eropah 2011/2012


Group A
FC Bayern München (GERMANY)
Villarreal CF (ESPANYOL)
Manchester City FC (ENGLAND)
SSC Napoli (ITALY)

Group B
FC Internazionale Milano (ITALY)
PFC CSKA Moskva (RUSSIA)
LOSC Lille Métropole (FRANCE)
Trabzonspor AŞ (TURKEY)

Group C
Manchester United FC (ENGLAND)
SL Benfica (PORTUGAL)
FC Basel 1893 (SUI)
FC Oţelul Galaţi (ROU)

Group D
Real Madrid CF (ESPANYOL)
Olympique Lyonnais (FRANCE)
AFC Ajax (NETHERLAND)
GNK Dinamo Zagreb (CROTIA)

Group E
Chelsea FC (ENGLAND)
Valencia CF (ESPANYOL)
Bayer 04 Leverkusen (GERMANY)
KRC Genk (BELGIUM)

Group F
Arsenal FC (ENGLAND)
Olympique de Marseille (FRANCE)
Olympiacos FC (GREECE)
Borussia Dortmund (GERMANY)

Group G
FC Porto (PORTUGAL)
FC Shakhtar Donetsk (UKRAINE)
FC Zenit St Petersburg (RUSSIA)
APOEL FC (CYPRUS)

Group H
FC Barcelona (ESPANYOL)
AC Milan (ITALY)
FC BATE Borisov (BELARUS)
 
FC Viktoria Plzeň (CHECH REPUBLIC)





Perlawanan pertama liga juara-juara Eropah berlangsung pada 13 dan 14 September 2011.



UPDATE!!!
Sila Layari Jadual Perlawanan UEFA Champions League 2011/2012
untuk maklumat penuh jadual perlawanan dan keputusan perlawanan liga Juara-Juara Eropah yang sedang berlangsung musim ini.


~ Glory-glory Manchester United! ~
Rahsia Buat Duit Guna Facebook! Daftar disini!


Jadual Penuh UCL 2011/2012.Jadual Kumpulan Liga Juara Juara Eropah 2011/12, 2011/2012 UEFA Champion League Group Draw, Jadual Perlawanan Champions League 2011/2012, Keputusan Kumpulan Liga Juara Juara Eropah 2012, Keputusan Undian UCL Champions League,Uefa Champions League Group Stage 2011/2012, Uefa Champions League Group Stage Draw 2011/2012,Champions League Draw Result 2012

Khamis, 25 Ogos 2011

Banner Blog Sempena Bulan Kemerdekaan, Merdeka!!!

Akhirnya siap juga header banner baru blog aku ini setelah dari semalam buat, selepas buat poster iklan di office aku yang nak ditayangkan di Digital Board LCD TV sempena bulan kemerdekaan ini, alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan...eh...tak...alang-alang rajin, aku buat sekali la banner blog sempena merdeka nih...

Ini banner header blog yang aku buat tema berkonsepkan  Kemerdekaan Malaysia ke-54. Tema Hari Kebangsaan Tahun 2011 ialah 1 Malaysia : Transformasi Berjaya, Rakyat Sejahtera. Aku bukan pandai pun nak buat banner blog nih, tengoklah sebelum ni, blog aku mana ada header banner yang canggih manggih.


Header blog yang lama sebelum operation kepada yang baru.


Header banner blog yang baru tetapi masih ada kecacatan sedikit. 
Alamak...:-(


Akhir sekali, Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke-54 buat semua rakyat Malaysia yang berbilang kaum. Happy Merdeka Day's.


Merdeka! Merdeka! Merdeka!

31 Ogos 1957 - 31 Ogos 2011
54 Tahun Merdeka!

A painted hindsight gloves a chocolate past the hungry plastic.


Selasa, 23 Ogos 2011

Program Kacau Bubur Lambuk, Habis Sesi Pagi Bekerja...HeHeHe

Program mengacau bubur lambuk ni dibuat di office aku siang tadi, aku hampir terlupa juga yang program ni bermula jam 9.00 pagi, disebabkan hari ini hujan sewaktu bertolak ke office dan hujan reda dalam jam 10.00 pagi...  Jadi aku berkesempatan turun padang...haha...cam YB nak pilihanraya pulak kan, program turun padang...itu lambat lagi...

Takdelah, aku menjoinkan diri tolong-tolong apa yang patut... dah sah2x aku lelaki, aku ambil bahagian mengacau bubur lambuk jelah...bukan 'Mengacau Anak Dara Orang' tau... sebab kat situ semua yang turun tolong Mak Dara... Anak dara semua dah hampir pupus sebab dah jumpa jodoh memasing...Syukur Alhamdulillah.... hehehe....

Bab tu je yang aku tau, kalau bab-bab nak potong-potong bahan boleh jugak, tapi orang pompuan nanti takde keja... erm...bahan-bahan nak buat bubur lambuk nih, tak sempat aku usha plak...kalau tak, boleh buat sendiri nanti...hihi...
 
Layankan gambar-gambar waktu program membuat dan mengacau bubur lambuk... gambar aku takde, sebab ni gambar dari kamera handphone aku yang dah makin buruk... Nokia - E72, bila lah nak tukar baru ni... (",) . Pakcik Nuffnang pun tak rajin nak sponsor aku sekarang nih...



Waktu ni senang sikit kacau, ringan lagi, sebab nasi belum jadi bubur...(",)
Yang dak ni, excen jer lebih...HaHa..jangan marah!
Waktu ni, 'Nasi sudah Menjadi bubur'...eh...bubur lambuk lah kan... ala, senang je nak buat bubur lambuk ni rupanya...tahu bahan rempah, jadi lah...hehe..nak kacau lagi senang... lain lah kalau kacau dodol...pergh...mak oi!...4 jam pertama boleh tahan...yang seterusnya sape nak take over?...hehehe

Sekian, aktiviti mengular di 'office' hari ini sehingga pukul 1 tengah hari. Siap semuanya bubur lambuk dimasak. Waktu edaran pula lebih kurang jam 3.00 petang kot... aku dah penat dah time tue + banyak kerja kat office nak kena siapkan...hehehe....jadi ada orang hantar kat aku je bubur lambuk tue...sedap  gak!...aku ingat tak sedap!...tengoklah tangan sapa yang kacau...hehehe... 


*kalau dpt ambil gambar dari kamera kawan, nnt aku update kat sini.

TQ yang sudi membaca!... korang pernah kacau bubur lambuk tak?
bukan kacau anak dara orang eh!...:P~ faham betul2x... 

* mengacau atau kacau bubur lambuk lah kan...tol kan...hehe 

* tapi bubur lambuk ni, Bangi Version...sebab ada kacang yang digoreng terlebih dahulu dan sambal kicap... (",) 
Rahsia Buat Duit Guna Facebook! Daftar disini!

Cashout Nuffnang Kali Pertama | TQ NN







Akhirnya setelah lama aku tengok Buffered Earning (BE) tidak muncul  juga di blog aku ini walaupun purata pengunjung di blog ini 400 Unique Visitor (UV) ke atas sejak kali terakhir menerima BE singgah di blog ini 21 Jun 2011 yang lalu walaupun kadang-kadang melebihi 1000 UV pengunjung dalam tempoh 2 bulan sehingga kini. 


Jadi aku pun dah malas nak tunggu lama-lama income Nuffnang bertambah yang aku kumpul ini, sikit lagi nak cecah target yang aku nak, tapi disebabkan tangan pun dah gatal, nak tengok cek dari pihak nuffnang tiba di rumah, jadi aku tekan jelah buttong Cashout Now tue...hihi...


Gambar di atas merupakan print screen selepas butang ditekan (",). Menarik juga rupanya time aku cashout ni, 17:55 @ 5.55 petang hehe... Status : Belum dibayar. Jumlah yang aku cashout RAHSIA sebab tak cecah ribuan ringgit...huhuhu, ntah bila nak dapat kan ribu-ribu...takpelah...yang ni pon cukup... kena tunggu lagi 30 hari lah baru cek nuffnang sampai kat rumah.


Inilah gambaran selepas aku cashout, earning aku da tinggal RM0.00. (",) nak kumpol balik letih lah lepas nih...Kempen apa la pulak Encik Nuffnang nak bagi kat aku nanti, aku terima je...hehehe....


Buffered Earning kalau selalu bertapak kat sini takpe jugak...ni takde...jarang sekali...huhuhu....nak harap orang berminat klik iklan kat atas bawah kiri kanan tue, berapa lah sangat....hehehe...


Print Screen UV blog aku yang tak seberapa...tapi at least aku suke tengok blog aku punye trafik yang dah 2-3 bulan maintain 300 UV ke atas...Syukur Alhamdulillah, TQ kepada semua yang datang berkunjung walaupun sebagai silent reader.... (",)




*** Ni semua gatal tangan sebab hari tu TER cashout Churp-churp lah ni...


*** Terima Kasih Encik Nuffnang sebab sudi beriklan di blog ini selama ini dengan 8 BE setakat tahun 2011. (",) Kalau sudi bagilah BE yang melimpah ruah lagi yer.... (",)



Rahsia Buat Duit Guna Facebook! Daftar disini!



Cashout Cek Pertama Dari Nuffnang, Nuffnang Kempen, Iklan Nuffnang, Cashout Nuffnang,Dapat Buffered Earning dari Nuffnang,Tempoh Tunggu Cek Nuffnang,

QPR sedia uji Safee dan Apek



QPR sedia uji Safee Sali dan Apek?
Wah...menarik betul kan kita sebagai rakyat Malaysia dengar berita macam ni, nak-nak player Malaysia akan atau bakal beraksi di Liga Perdana Inggeris. Walaupun hanya panggilan untuk menyertai latihan bersama Queen Park Rangers (QPR) yang baru sahaja dimiliki oleh syarikat Malaysia, Tune Sports Sdn. Bhd. iaitu Tan Sri Tony Fernandez melalui pembelian.


Eloklah dah berjaya beli kelab EPL di England tue, biar tak top mana pun, janji tak lupakan rakyat Malaysia untuk diberi pendedahan yang lebih meluas dalam sukan bolasepak tempatan ini untuk mara jauh ke arena antarabangsa.


Aku berharap, Safee Sali dan Khairul Fahmi Che Mat betul-betul berpeluang mengikuti latihan bersama QPR disana nanti. HeHe...baru terbuka mata negara lain nanti!....pastu jangan lupa bawa juga player-player Malaysia yang lain menimba latihan di sana sekali!...


Untuk maklumat lanjut, dapatkan akhbar Utusan Malaysia hari ini. atau layari sini.


Sumber dibawah adalah petikan dari Utusan Malaysia Online.



KUALA LUMPUR – Queens Park Rangers (QPR) bersedia memberi peluang kepada pemain negara, Safee Sali dan Khairul Fahmi Che Mat (Apek) untuk mengikuti latihan bersama kelab bola sepak Liga Perdana Inggeris itu
Pembelian QPR oleh syarikat Malaysia, Tune Sports Sdn. Bhd. bukan hanya bertujuan komersial tetapi juga 
untuk meningkatkan mutu sukan tanah air.Malah, Ahli Lembaga Pengarah QPR, Datuk Kamarudin Meranun berkata, pemilikan kelab bola sepak Liga Perdana Inggeris (EPL) itu bukan hanya untuk mengetengahkan pemain kebangsaan sekarang tetapi juga memberi pendedahan kepada lebih ramai pemain muda pada masa akan datang.



(Video) Manchester United vs Tottenham Hotspur Result [3-0] | Full Highlight Goal



 Keputusan Penuh Manchester United vs Tottenham Hotspur
English Premier League Result
Gameweek 2

Manchester United vs Tottenham Hotspur
3-0
 Goal Scorer by :
Welbeck 61'
Anderson 76'
Rooney 87' 

Red Card:
None

Manchester United yang menurunkan barisan mudanya menentang Tottenham Hotspur pada perlawanan pagi tadi menang 3-0 di Stadium Old Trafford. Satu pencapaian permulaan liga yang baik buat skuad Sir Alex Ferguson yang menurunkan pemain mudanya.

Spurs masih lagi tidak mampu mencapai kemenangan ke atas United untuk rekod perlawanan kini mencecah 21 perlawanan tanpa kemenangan, walaupun hanya menentang barisan muda United. 

Danny Welbeck, Anderson dan Wayne Rooney mencetak nama selaku penjaring gol buat United pagi tadi. Welbeck menyudahkan hantaran lintang dari Tom Cleverly menerusi tandukan pada minit ke 61'. Gol Anderson pula Defarhano tengok terhasil melalui gerakan pantas melibatkan Phil Jones, Wayne Rooney, Anderson dan Welbeck seterusnya penyudah gol cantik pada minit ke-76' dari Anderson setelah mendapat hantaran backheel dari Welbeck. United 2-0. 

Gol Rooney vs Spurs menjelma 3 minit sebelum tamat perlawanan, hasil tandukan "free header" ke arah gawang setelah mendapat hantaran lintang dari Ryan Giggs. 

  
Manchester United vs Tottenham Hotspur Player Line Up
  1. De Gea
12. Smalling
4. Jones
23. Evans
3. Evra
18. Young 13
35. Cleverley 11
8. Anderson
17. Nani
10. Rooney
19. Welbeck 14
Subs:
34. Lindegaard
9. Berbatov
11. Giggs 35
13. Park 18
14. Hernandez 19
16. Carrick
20. Fabio

Tottenham Hotspur vs Manchester United Player Line up
24. Friedel
28. Walker 22
20. Dawson
4. Kaboul
32. Assou-Ekotto
7. Lennon
21. Kranjcar 9
29. Livermore 6
3. Bale
11. van der Vaart
18. Defoe
Subs:
1. Gomes
19. Bassong
22. Corluka 28
6. Huddlestone 29
8. Jenas
31. Townsend
9. Pavlyuchenko 21


 * Senarai pemain utama Manchester United dan Tottenham Hotspur


 Saksikan
Video Youtube  Full Highlight Goal dari Welbeck, Anderson dan Wayne Rooney yang memusnahkan Spurs pagi tadi di Old Trafford.Video Youtube Manchester United lwn Tottenham Hotspur 23.8.2011.


Watch Video Welbeck Goal vs Tottenham Hotspur for United 1st Goal minutes 61'. Cleverly nice cross. Saksikan video jaringan welbeck vs spur 1-0.


Watch Anderson Goal vs Tottenham Hotspur for United 2nd goal. Brilliant goal from United youngster. United 2-0.


Watch Rooney 2nd goal this season. Goal Rooney vs Tottenham Hotspur for United 3rd Goal. Finishing from Ryan Giggs cross. Saksikan video jaringan gol Rooney vs Spur hasil hantran lintang Ryan Giggs pada minit ke-87'.

Ramalan Perlawanan United vs Spurs yang aku buat dalam Fantasy League Harian Metro untuk game ini tersasar sikit, aku bajet menang 2-0... sekali 3-0 dah...hebat United!!!... Yeah...

Rahsia Buat Duit Guna Facebook! Daftar disini!

United vs Spurs Result,Keputusan Terkini Perlawanan EPL, Keputusan Perlawanan Manchester United vs Tottenham Hotspur, Result United vs Spurs, Keputusan Manchester United vs Tottenham Hotspur, Manchester United vs Tottenham Hotspur Result, Liverpool vs Arsenal Result, Manchester United vs Tottenham Hotspur 23 August 2011 Result, Manchester United vs Tottenham Hotspur Match Highlights, Manchester United vs Tottenham Hotspur Score, Spurs vs United Youtube Goal, keputusan Tottenham Hotspur vs Manchester United 23/08/2011, Manchester United Goal vs Spurs Highlight,Youtube Goal United vs Spurs, Youtube Gol manchester United vs Spurs, Video Welbeck goal for United, Rooney Goal vs Tottenham Hotspur 3-0, United vs Spurs Result 3-0, United vs Spurs Highlight Goals, Full Highlights Goal United vs Hotspurs 3-0,   

Isnin, 22 Ogos 2011

Pelajar UiTM Kedah dikelar leher, Suspek masih dicari


Ngeri pulak aku terbace isu kelar leher ni, kalau tak silap, info yang aku dapat tahu dari facebook dan media, pelajar IPTA yang cedera dikelar leher ni berlaku di Kampus UiTM di Negeri Kedah. Laporan berita pun menunjukkan IPTA di Merbok (",) UiTM Kampus Merbok la kan.....


Isk3x...isu bukan ape pon kalau ikut laporan media ni lah kan....kes putus tunang je...sampai tak boleh fikir dengan waras pastu orang lain yang jadi mangsa...bahayanya masalah peribadi bila melibatkan orang lain...

Ya Allah Ya Tuhanku, jauhkanlah aku dan keluargaku dari masalah sebegini, yang boleh membawa kemudaratan dan maut ke atas nyawa seseorang. Amin...

Mintak simpang weh.... sejak akhir-akhir ni, kes bunuh, tikam sesama rakan dan simbah asid orang tak dikenali berlaku secara berleluasa di Malaysia... apa nak jadi la yer...huh.... ;-(

Betullah badi sedang berlaku kot...sebab yang hangat sekarang, kes bunuh membunuh sesama darah daging dan pertumpahan darah sedang berlaku...berbanding kes hangat buang bayi, kes bayi tersedak susu....yang telah berlalu secara beransur....huhu

Ikuti laporan dari Harian Metro dan Bernama.

Pelajar IPTA cedera leher dikelar rakan


SUNGAI PETANI: Seorang pelajar lelaki sebuah Institut Pengajian Tinggi Awam (IPTA) di Merbok di sini cedera apabila lehernya dikelar oleh rakannya kira-kira jam 5 pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Kuala Muda ACP Hashim Ali berkata ketika kejadian mangsa Mohd Khairil Amir Zulkifli berumur lingkungan 20-an sedang tidur dalam bilik asramanya di IPTA berkenaan.
"Suspek mengelar leher mangsa ketika mangsa sedang tidur dan kita tidak pasti lagi sama ada suspek tersebut rakan sebiliknya atau tidak dan ia masih dalam siasatan," katanya kepada Bernama ketika dihubungi di sini hari ini.

Katanya suspek bertindak demikian kerana dipercayai berada dalam keadaan tertekan dan tidak dapat berfikir dengan waras sehingga cuba untuk membunuh mangsa.

"Dipercayai suspek baru putus tunang sehingga memberi tekanan kepadanya, fikiran jadi tidak menentu dan akhir sekali mengelar leher mangsa," katanya.

Hashim berkata mangsa yang berasal dari Kangar, Perlis telah dihantar ke Hospital Sultan Abdul Halim di sini bagi mendapatkan rawatan lanjut manakala suspek belum dapat dikesan.

"Kita masih giat mencari suspek bagi membantu siasatan lanjut dan kes akan disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan kerana cubaan untuk membunuh," katanya. - Bernama

* Gambar suspek kelar leher aku tak dapat nak paparkan, dan gambar suspek yang dikelar juga aku tak dapat nak tunjukkan...sebab aku pon takde gambar tue...esok baru ada...hehehe







uitm kedah bunuh, pelajar uitm kedah dikelar, kejadian tikam pelajar uitm kedah, kes kelar pelajar UITM, kes gaduh pelajar UiTM kedah, Pelajar IPTA cedera leher dikelar rakan, pelajar uitm merbok kelar leher, kes kelar di uitm.

Manchester United vs Tottenham Hotspur [3-0]: Mampukah Spurs Buang Badi Bertemu United?


Manchester United vs Tottenham Hotspur | EPL Gameweek 2 Result.
Keputusan penuh perlawanan Manchester United vs Tottenham Hotspur.


English Premier League Fixtures
Gameweek 2

Manchester United 3
vs 

Tottenham Hotspur 0

Goal Scorer by :
Anderson
Rooney
Welbeck 

Sila klik Manchester United vs Tottenham Hotspur Full Highlight untuk update terbaru video dan ulasan perlawanan.
  Old Trafford Stadium
Live di Astro Channel 812 dan 832
2.30 - 4.30 pagi



Rekod Perlawanan Manchester United vs Tottenham Hotspur EPL 2010/2011
Old Trafford : 2-0 (Nani, Vidic)
White Hart Lane : 0-0



Malam ini Manchester United atau United akan menyambut kedatangan Tottenham Hotspur @ Spurs di Stadium Old Trafford pada jam 2.30 pagi waktu Malaysia. Untuk rekod pertemuan United vs Spurs yang Defarhano tahu, Spurs tidak pernah menang dengan United di pertemuan Liga Perdana Inggeris dalam 20 perlawanan liga sejak Mei 2001.


Adakah malam ini Spurs berjaya memecahkan rekod itu dengan menewaskan barisan muda Alex Ferguson yang dibarisi De Gea, Phil Jones, Danny Welbeck, Tom Cleverly, Smalling pada kali ini? Sama-sama kita nantikan Live Manchester United vs Tottenham Hotspur di Astro malam ini....


My prediction Manchester United Menang 2-0. Korang?
Rahsia Buat Duit Guna Facebook! Daftar disini!




Ulasan perlawanan Manchester United vs Tottenham Hotspur, Rekod Pertemuan Liga Manchester United vs Tottenham Hotspur, Rekod pertemuan United vs Spurs, Manchester United vs Spurs Match Review, United vs Spurs Results, Result Spurs vs United, Manchester United vs Tottenham Hotspur Result, Result Manchester United vs Tottenham Hotspur 23 Ogos 2011, Waktu perlawanan Manchester United vs Tottenham Hotspur, masa perlawanan, jadual perlawanan united vs spur

Sabtu, 20 Ogos 2011

(Video) Keputusan Arsenal VS Liverpool [0-2] | Full Highlight Goal




 Keputusan Penuh Arsenal vs Liverpool
English Premier League Result
Gameweek 2

Arsenal vs Liverpool
0-2 
 Goal Scorer by :
Ramsey (Own Goal) '78
Suarez '90 

Red Card:
Arsenal : Emmanuel Frimpong '70  2nd Yellow Card

Perlawanan kedua Liga Perdana Inggeris (EPL) yang merupakan perlawanan tumpuan diantara Arsenal lwn Liverpool di Stadium Emirates baru sahaja tamat sebentar tadi.

Arsenal tersungkur di gelanggang sendiri buat pertama kali musim ini pada perlawanan kedua mereka iaitu selepas pemergian Fabregas ke kelab baru. Arsenal kalah 0-2 kepada Liverpool hasil jaringan yang Defarhano tengok memang silap pertahanan sendiri. Takziah buat Ramsey and the gang yang memberi gol pertama Liverpool pada minit ke '78.

Suarez menambah luka Arsenal pada minit ke '90 dengan kuisan kaki kanannya ke gawang yang terbuka luas...HaHa...Kesian kat Arsenal,   
pemain utama bakal hilang 2 orang, sekali kekalahan pertama pun kena 2 gol!...Samir Nasri tetap diturunkan dalam kesebelasan utama Arsenal walaupun dalam proses perpindahan ke Manchester City.

 Arsenal Player Line up vs Liverpool
13. Wojciech Szczesny
5 . Thomas Vermaelen
6 . Laurent Koscielny 16' (49. Ignasi Miquel)
3 . Bacary Sagna
25. Carl Jenkinson
26. Emmanuel Frimpong
16. Aaron Ramsey
23. Andrei Arshavin 72' (46. Henri Lansbury)
14. Theo Walcott 80' (52. Nicklas Bendtner)
10. Robin Van Persie
8 . Samir Nasri

Subs Not used:
21. Lukasz Fabianski
29. Marouane Chamakh
15. Alex Oxlade-Chamberlain
31. Ryo Miyaichi

Liverpool Player Line up vs Arsenal
25. Pepe Reina
5 . Daniel Agger
23. Jamie Carragher
3 . Jose Enrique
34. Martin Kelly
26. Charlie Adam
21. Lucas
14. Jordan Henderson
19. Stewart Downing
18. Dirk Kuyt 71' (4. Raul Meireles)
9 . Andrew Carroll' '71 (7. Suarez)

Subs Not Used :
38. John Flanagan
11. Maxi Rodriguez
37. Martin Skrtel
32. Doni
20. Jay Spearing


* Senarai pemain utama Arsenal dan Liverpool


Saksikan Youtube Full Highlight Goal bagaimana jaringan Aaron Ramsey dan Suarez pada perlawanan Arsenal vs Liverpool sebentar tadi. 


 Arsenal vs Liverpool 0-2 All Goals Full Highlights 20.8.2011 English Premier League

Klik Arsenal vs Liverpool [0-2]  Link video youtube gol arsenal vs liverpool dah diclaim oleh FA Premier League, cepat betul diorang check....nasib aku jumpa link video kat tempat lain... checkout video gol kat bawah ni pulak




Gol sendiri Aaron Ramsey Arsenal vs Liverpool m'70 0-1



Video Goal Jaringan Suarez minit '90 hantaran Raul Meireles 0-2




Untuk Video Red Card Emmanuel Frimpong yang tackle Charlie Adam.


Ramalan Perlawanan Arsenal vs Liverpool yang aku buat dalam Fantasy League Harian Metro sangat tepat!... Yeah...

Rahsia Buat Duit Guna Facebook! Daftar disini!


Keputusan Terkini Perlawanan EPL, Keputusan Perlawanan Arsenal vs Liverpool, Keputusan Liverpool vs Arsenal, Arsenal vs Liverpool Result, Liverpool vs Arsenal Result, Arsenal vs Liverpool 20 August 2011 Result, Arsenal vs Liverpool Match Highlights, Arsenal vs Liverpool Score,keputusan liverpool vs arsenal 20/08/2011, Liverpool Goal vs Arsenal Highlight, Ramsey Own Goal for Arsenal, Suarez Goal vs Arsenal, Red Card video player arsenal,   

Shopping Raya di Jalan TAR - SOGO Penat Weh...




 Hari ini aku bersama WRK membawa family ke Jalan Tuanku Abdul Rahman atau lebih dikenali Jalan TAR. Betul ke? (",) betllah kan...;-)Memang ramai sangatlah orang yang masuk KL hari ini, jammed sana sini kalau tak tahu ikut jalan yang betul, atau cilok-cilok jalan, jawabnye sangkut lah kat KL tue, nasib aku dari Putrajaya ke KL takde sangkut jammed cuma pening-pening lalat sikit nak ikut jalan mana...hahaha...iyelah dah lama giler tak turun Jalan TAR tue... TAR Berturap bersepah lah kat mana-mana....hehe
Aku ikut jalan dari Putrajaya - BES Highway - Jalan Pudu dan pusing-pusing sampailah kat sana...
 
Cari parking kereta pulak, memang payah ler... kebanyakkannya FULL HOUSE (",). Aku carik yang RM5 sekali masuk, tapi penuh plak, last sekali terlajak sampai Sekolah Kebangsaan Jenis Cina kat depan Pertama Kompleks / Bangunan Arked Mara tue... kena lah guna coin RM0.80 sejam, maksimum 3 jam, kene la aku bajet masa....ingat nak sapu sampai 5 jam, tapi tak boleh plak...huh...



Layankan gambar-gambar bersesakan di Jalan TAR bulan Ramadhan ini menyambut kedatangan Syawal Hari Raya Aidilfitri nanti...semua orang serbu nak cari barang-barang yang belum di beli...maklum ler minggu terakhir orang di Jalan TAR berniaga dan juga orang-orang KL ada kat KL, minggu depan dah balik kampung nak sambut raya!...

Kiri dan Kanan orang jual tudung, shawl dan macam-macam, yang aku ingat asik singgah kedai-kedai cenggini lah, kakak ipar ngan mak asik singgah situ je...cari warna tudung ikut kaler baju...huhu susah kan...
Dalam proses nak habiskan jalanan (",)
  Semua House , tak sempat aku masuk pulak, sebab nih menuju jalan pulang, disebabkan time agak kesempitan dan kaki agak keletihan...hehehe, kalau jalan dengan ayah, rasanya mau 4,5,6,7 jam kat KL tue...
Depan bazar dekat dengan Stesen Masjid Jamek / Masjid India juga... Mydin kan kat area-area situ... kali ini tak singgah Mydin, sebab takde ape nak dibeli kat situ, lagipun kat Putrajaya pun ade Mydin!

Polis wanita yang kawal lalu lintas memang bagus, Terima Kasih Cik Puan Polis yer...hehe...
   Nama jalan ni Jalan Esfahan, dah dekat-dekat dengan nama aku (",)
Singgah sebentar di Sogo Shopping Kompleks, ramai sangat orang, iyelah kan sales pun gila-gila... tengok dalam gambar atas tue,beg tangan Carlo Rino sales 70%, nak capai pun tak dapat, orang ramai sangat... kat bahagian Ground Floor ada jualan raya!
Antara yang aku sempat snap sebelum masuk Sogo iaitu Booth SK-II di Ground Floor Sogo Shopping Complex. SK-II ni untuk Kulit Muka kan?...HeHeHe...Bio Shift (",) Ramai sangat orang kat sana, nak snap gambar pun susah...hehehe
Pertama Kompleks huh!... penat jalan kaki, mau balik sudah... singgah-singgah jalan2 kat KL, dan sangkut kejap kat jammed sebab gatal tak nak balik terus...hahaha....ape-ape pun, Parking RM5 ke RM0.80 sejam ke kat tempat aku tu, amat berbaloi dari kena bayar kompaun mahupun saman oleh DBKL dan pihak Polis, sebab aku tengok ramai yang kena saman keretanya... kesian, kita dah la nak sambut raya... duit pulak takkan nak sedekah kat Pihak Berkuasa?....

Bayar jelah parking tue ok....Selamat Beraya! dan Selamat Menghabiskan Duit! 


Beli Belah Raya di Jalan Tuanku abdul Rahman, Jualan Murah di Sogo, Carlo Rino Sales,