Header Ads

Bonus Raya 2012 Kakitangan Awam - Info


Update 27 Julai 2012 : Download Pekeliling Bonus Raya 2012 :Bonus Setengah bulan Gaji, minimum RM500
Update 26 Julai 2012 : Kakitangan Awam Selangor Terima Bonus Raya Dan Simpanan Selangorku
KUALA LUMPUR: Kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam bulan ini.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata kerajaan juga bersetuju memberi bayaran khas sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.
“Bonus dan bayaran khas ini akan dibuat pada pertengahan bulan ini,” kata Najib yang juga Menteri Kewangan dalam satu kenyataan, semalam.
Katanya, bonus itu adalah bagi menghargai sumbangan serta dedikasi penjawat awam dalam memudah dan menjayakan pelaksanaan program pembangunan negara.
Perdana Menteri berkata, kerajaan berharap pemberian bonus dan bayaran khas itu dapat meringankan beban penjawat awam dan pesara kerajaan dan membantu mereka membuat persediaan menyambut Aidilfitri.
“Ini menunjukkan kerajaan sentiasa prihatin dan sangat menitikberatkan kebajikan penjawat awam dan pesara kerajaan,” kata Najib.
Katanya, pemberian bonus dan bayaran khas itu akan melibatkan 1.27 juta penjawat awam Persekutuan dan 590,000 pesara kerajaan dengan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2 bilion. - Bernama 


Beberapa hari menjelang bulan Ramadhan dan Syawal ini semakin meriah orang ramai memperkatakan mengenai Bonus Raya 2012 ini adakah dapat seperti tahun sebelumnya. Dapat atau tidak??

Untuk makluman, semua berita(artikel diatas) bayaran khas Bonus Raya Kakitangan awam/penjawat awam / pesara kerajaan yang dapat setengah bulan gaji, minimum RM500 itu adalah berita tahun 2011 yang masih ada pada pangkalan data... Masih tiada pengumuman rasmi lagi... ***
Yang mana kini berita bonus raya 2012 tersebar dalam 2 artikel online iaitu Harian Metro - Bonus raya dan Berita Harian Online - Kakitangan awam dapat bonus rayayang menyebabkan ramai orang hampir mempercayai dan semakin berharap... disebabkan status tarikh pada MyMetro adalah berdasarkan tarikh semasa anda buka berita tersebut. Kalau 5 Julai anda buka, maka tarikh di atas tu 5 Julai 2012 yang tertera. 

Jadi untuk mengukuhkan kenyataan mengenai Bonus Hari Raya penjawat awam bagi 2012 ini ialah, adakah anda dengar suara CUEPACS mengenai tuntutan Bonus Raya tahun ini dalam TV,media massa??? Belum lagi kedengaran bukan??? Biasa CUEPACS bakal minta bonus lebih dari yang bakal diberi... minta 2 bulan dapat 1 bulan, minta 1 bulan dapat setengah bulan (",)... jadi selagi CUEPACS pun tak bersuara, masakan pengumuman bonus akan dibuat oleh Perdana Menteri...

Semoga tahun ini tahun yang meriah buat penjawat awam dan kakitangan swasta dalam penerimaan imbuhan khas bonus raya ini. Berdasarkan skrip tahun lepas ada harapan semua dapat bonus tahun ni bagi meringankan beban menyambut Aidilfitri. (",) Dan juga ada yang kata mesti dapat bonus disebabkan tarikh Pilihanraya Umum ke-13 PRU13 bakal menjelang tiba... sama-sama kita nantikan pengumuman rasmi dari Perdana Menteri sendiri...

" Perdana Menteri berkata, kerajaan berharap pemberian bonus dan bayaran khas itu dapat meringankan beban penjawat awam dan pesara kerajaan dan membantu mereka membuat persediaan menyambut Aidilfitri. "

" Tekan Share di bawah artikel ini untuk makluman semua orang yang kini tertanya-tanya pasal bonus hari raya 2012. "

Komen Defarhano : *** Berita sekarang ini cepat tersebar di facebook, twitter dan lain² yang nak bagi bonus pun belum umum lagi ape²...hehehe...tengok ramai sangat cari pasal berita bonus harian metro di google, jadi terpaksalah saya buat penjelasan... kalau rasa teruja mula² tu, minta maaf la eh, len kali kena baca sampai habis...baru tau isi setiap artikel...hehe
Update 25 Julai 2012 : Pekeliling Bonus Raya 2012 :Bonus Setengah bulan Gaji, minimum RM500
Update 26 Julai 2012 : Kakitangan Awam Selangor Terima Bonus Raya Dan Simpanan Selangorku
***UPDATE dari Bernama 4 July 2012, 4.00pm : Bernama Nafi Keluar Berita Mengenai Bonus Hari Raya
UPDATE : CUEPACS bincang Bonus Aidilfitri Isnin 16 Julai 2012
Harian Metro Bonus Raya



Pekeliling JPA Bonus Raya 2012, Pekeliling Bonus 2012, Bonus Setengah Bulan Gaji, Bonus RM500 Minimum, Bonus Kakitangan Kerajaan 2012, Bonus Kakitangan Awam 2012, Bonus Raya Kakitangan Awam 2012, Wang Ihsan Kerajaan, Pekeliling Bantuan Khas Kewangan Kerajaan kepada pekerja kerajaan, Duit raya kerajaan bagi, Bonus sebulan gaji untuk kakitangan awam, Pekeliling Bantuan khas Kewangan 2012, Pekeliling Bonus Imbuhan Kakitangan Kerajaan 2012, Duit Gaji Tambahan, Wang Raya dari Kerajaan,

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.