Dah Tukar Duit Raya? Jom Tukar | defarhano.com
D7

Jumaat, 3 Ogos 2012

Dah Tukar Duit Raya? Jom Tukar

Sambutan Hari Raya Aidilfitri kali ini pasti meriah bagi mereka yang 'LAYAK' dapat duit raya dari sanak saudara, tetama kerana Aidilfitri 2012 kali ini didatangkan juga dengan keluaran wang kertas versi baru oleh Bank Negara Malaysia mulai pertengahan Julai 2012. 
 Apa guna keluar duit kertas baru kalau kita tak tukar duit raya pada tahun kepada duit kertas baru di bank berdekatan. Defarhano dah tukar duit raya dalam minggu ini dalam 4 jenis not wang kertas baru seperti dalam gambar di bawah iaitu RM1, RM5, RM10 dan RM20... (",) RM50 dan RM100 belum tukar lagi... Walaupun tahun ini kompeni defarhano tak beri bonus awal, namun demi memeriahkan tahun ini seperti tahun-tahun sebelumnya membuat bajet untuk duit raya anak-anak buah dan saudara mara yang dalam kategori 'Layak'. (",)


Berita mengenai Wang Kertas Baru ketika Pelancaran pada Disember 2011
Bila tengok wang kertas baru ini terlampau meriah sangat warnanya, berbanding keluaran sebelum ini. Dan diharapkan kualiti wang kertas baru ini mampu mengatasi versi lama, walaupun kedengaran komen-komen negatif mengenai wang kertas baru ini. 


 Sayang,duit wang kertas RM2 sudah tidak dikeluarkan lagi oleh BNM. Kalau tak, dapat jugalah mengecilkan bajet duit raya...HaHaHa...


Mengenai status penukaran duit raya di Bank-Bank tempatan pula, Bank Muamalat dah boleh tukar duit raya mulai 1 Ogos 2012, bank-bank lain tak tahu pula...Nanti nak pergi tengok Bank CIMB pulak... Harapnya duit baru ini banyaklah stok yang dikeluarkan...Ada kedengaran juga Maybank KL dah habis stok duit baru...Wallahualam...
Komen Defarhano: Berapa bajet yang korang sediakan duit raya tahun ini???4 angka ada tak???huhu...Nak Cikit Boleh???
Like this article? TQ

By DefarhanoVII a.k.a BoyPJ with 4 comments comments
Kritikan Rakan Facebook
4 Kritikan Rakan Blogger

4 comments:

@Leeza dayasari [santai leeza]
erk...nak yer...ade byk...tp kt bank...hihi...RM20 ade 1 je.. (",) nnt len kali baru tukar.

dkna nak gak duit raya :)

nanti update domain bari dkna kat bloglist tau :)

@Dkna Abza
dkna mane layak dah:P~ huhu...
byk ke bajet thn ni...(",)
k update nnt... .my tu... last week dah tau dah...tp takleh masuk lg...

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ADS FROM SPONSOR

TINGGALKAN LINK ANDA

    • Popular
    • Archives
    • Categories