Header Ads

Senarai Pemain Bolasepak Indonesia ke Piala Suzuki AFF Cup 2012


Senarai Nama 22 Pemain Bolasepak Indonesia ke Piala Suzuki AFF 2012
#update 22 November 2012
Berikut senarai 22 pemain Indonesia yang terpilih ke AFF Suzuki Cup 2012 di Malaysia nanti.

Penjaga Gol
Wahyu Tri Nugroho
Endra Prasetya

Pertahanan
Handi Ramdan, Novan Setya Sasongko, Nopendi, Fachrudin, Wahyu Wijiastanto, Valentino Telaubun, Arthur Irawan

Pemain Tengah
Corneles Geddi, Elie Aiboy, Andik Vermansyah, Tonnie Harry Cussel, Taufiq, Vendry Mofu, Rasyid Assahid Bakrie, Oktovianus Maniani

Penyerang
Bambang Pamungkas, Samsul Arif, Rachmat Syamsuddin Leo, Jhonny van Beukering, Irfan Bachdim
___________________________________________________________

Berikut merupakan senarai 35 pemain pasukan bolesepak kebangsaan Indonesia yang telah didaftarkan untuk menyertai AFF Suzuki Cup 2012. Seminggu sebelum pertandingan Piala AFF dimulakan Senarai 23 Pemain Kebangsaan Indonesia hendaklah didaftarkan.

Di antara beberapa pemain tersebut, Elie Aiboy dan Bambang Pamungkas yang pernah menyarung jersi Selangor tetap disenaraikan kedalam skuad Garuda kali ini...

Indonesia (INA) diletakkan dalam Kumpulan B bersama-sama Malaysia, Singapore dan Laos.

Samsidar, Endra Prasetya, Wahyu Tri Nugroho,
Handi Ramdhan, Wahyu Wijiastanto, Fachrudin,
Novan Setya Sasongko, Nopendi, Hengki Ardiles,
Taufiq, Vendry Mofu, M Nur Iskandar,
Rahmat Syamsuddin, Jajang Paliama, Elie Aiboy,
Samsul Arif, Irfan Bachdim, Hendra Bayauw,
Rasyid A Bakri, Ahmad Bustomi, Hamka Hamzah,
Firman Utina, Andik Vermansah, Bambang Pamungkas,
Cornelius Gedy, Oktovianus Maniani, Valentino Telaubun,
Patrich Wanggai, Diego Michiels,
Pemain Naturalisasi Indonesia (Naturalized Players)
Stefano Lilipaly, Jhon van Beukering,
Belgium Club - CS Vise
Syamsir Alam, Yandi Sofyan, Yericho Christiantoko, Alfin Tuassalomony.

Jadual Perlawanan Piala AFF Suzuki Cup 2012
Komen Defarhano: Perlawanan Malaysia vs Indonesia 1 Disember 2012 di SSBJ,Malaysia. Stadium mesti penuh dengan kedua-dua penyokong.
  Pemain Import Indonesia dalam Piala Suzuki AFF CUP 2012, Senarai Nama 23 Pemain Indonesia,

10 ulasan:

  1. @Dkna Abza
    erk, dkna kna la tgk skali skala Bola Malaysia dan Indonesia...(",)

    BalasPadam
  2. @Leeza dayasari [santai leeza]
    a ah, kumpulan yg hebat²... nampak cam tak stabil lah kan...huhu

    BalasPadam
  3. Nampak dari nama2pemain dah ok.berjuanglah garudaku.yg penting berusaha kalah menang biasa

    BalasPadam
  4. Group B adalah kumpulan maut tak sabar rasanya nak tengok.....
    negara manakah yang layak ke peringkat seterusnya
    harap2 HARIMAU MALAYA ....MALAYSIA BOLEH!!!!!

    BalasPadam
  5. Gimana jugak pormasi nya walaw pun banyak garuda tp aq yakin dngan berkepak nya sayap andik elie eiboy vermansah bambang pamungkas n irfan bachdim pasti garuda mampuh terbang tinggi ayo berjuang mutiara hitam n si kecil lincah aq yakin di tambah si jago terbang bp pasti mantap...kemana pun aq pergi garuda ku tetap di hati cayo garuda kepakan sayap mu...walau kurang knal ngan kiper nya tp yg pasti aq yakin cengkraman dia sama dngan garuda sebelumnya bahkan lebih kuat..

    BalasPadam
  6. Ayo garuda baru bantu garuda dewasa untuk terbang lebih tinggi..

    BalasPadam
  7. "renungkan dan bacalah buat sahabatku baik dari:
    INDONESIA maupun MALAYSIA

    #jangan mau di ADU DOMBA

    sebuah percakapan rahasia ZIONIS_(yahudi):

    "jika kamu ingin menghancurkan sebuah wilayah/bangsa..
    Bagaimana caramu menghancurjan nya ??

    Jawabannya ada dua cara:
    "cara pertama adalah kami datang mengebom daerah itu da seterusnya
    tpi cara itu tidak efisien
    dan yg paling tepat adalah cara yg kedua:
    yaitu membuat mereka menghancurkan dirinya sendiri dan memecah belah satu sama lain
    lalu kami memberikan dukungan kepada keduanya dan memiliki agen di kedua belah pihak, yg memanas_manasi keduanya,
    sehingga mereka saling menghina, menyakiti dan menghancurkan satu sama lain..
    Ketika mereka berdua hancur maka kamilah pemenangnya...

    Sahabatku sampai saat ini INDONESIA dengan ISLAM DAN PANCASILA, terlalu kuat untuk di pecah belah oleh ZIONIS(yahudi)
    namun tetap ada celah yg menjadi sisi strategis bagi merka untuk mudah menghancurkan kita
    yaitu membuat kita terpengaruh untuk memerangi saudara kita sendiri MALAYSIA
    dengan membuat isu-isu palsu dan keributan yg di buat-buat
    sehingga menimbulkan kebencian dia antara kita

    sahabatku cukuplah iraq,afganistan,yaman dan suriah yg menjadi korban dari:
    ADU DOMBA ZIONIS(yahudi)
    jangan sampai INDONESIA dan MALAYSIA jadi korban berikutnya...

    Tolong jangan bantu ZIONIS itu
    memperlancar aksinya dengan menebar isu-isu palsu
    jika INDONESIA-MALAYSIA BERSATU
    disitulah kekuatan:
    ASIA MUSLIM TERBESAR DI DUNIA

    katakan pada dunia:
    bahwa kita tidak mudah di adu domba

    bagikan di status anda:
    DEMI KEBAIKAN KITA SEMUA

    BalasPadam
  8. Ya benar sahabatku..kita sama sama saudara islam. Cara memecah belah kan umat di akhir zaman adalah 5 s...smoking, sex, sound atau muzik, dan sport iaitu sukan.satu lagi s aku tidak ingat. Jadi sahabatku dari indonesia, benar kata kamu jgn lah kita bergaduh hanya kerana sukan bolasepak kerana sukan menimbulkan persaingan dan rasa iri hati,benci,cemburu dan berbagai lagi negatif. Ayuh kita bersukan secara sihat iaitu menang pun tidak apa, kalah pun tidak apa. Boleh coba lagi di tahun hadapan. Semangat setia kawan lebih penting dari siapa menang atau kalah. Ayuh kita bersatu. Kita sama sama umat nabi Muhamad s.a.w dan hamba Allah s.w.t yg sama sama mencari keredhaannya. Kita bersukan boleh tapi jgn ianya melalaikan dan bermusuhan. Kita bersatu sebagai saudara seagama. InsyaALLAH.

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.