Header Ads

Arsenal tewas di Stoke 3-1.





ENGLISH PREMIER LEAGUE RESULT
STOKE CITY 3 
vs 
ARSENAL 1
Britannia Stadium, England
8th Mei 2011

Arsenal yang gah minggu lepas setelah menang dengan Manchester United di Emirates Stadium kini tersungkur 3-1 di gelanggan Stoke City. Stoke City mempamerkan persembahan yang sukar ditewaskan buat Arsenal pada malam ini.

Arsenal tewas dengan jaringan Kenwne Jones minit ke 28', Jermaine Pennant 40' dan Jonathan Walters pada minit ke 82' manakala gol tunggal Arsenal dijaringkan pada minit ke 81' oleh Robin Van Persie. Dengan kekalahan ini bermakna Arsenal telah mensia-siakan peluang untuk berkongsi mata dengan Chelsea yang turun lewat dan akhirnya Chelsea tewas dengan United 1-2 di Old Trafford. 

Arsenal juga membiarkan diri mereka diekori rapat oleh Manchester City, tetapi malang bagi City apabila turut tewas di Everton pada perlawanan yang berlangsung semalam. Dengan kekalahan Arsenal kepada Stoke City ini bermakna Arsenal telah mengeluarkan diri mereka dari merebut kejuaraan dan naib juara EPL.

Arsenal sebuah pasukan yang mempamerkan corak permainan yang cukup menarik tetapi selama hampir 7 tahun masih lagi belum mampu membawa pulang sebarang piala untuk tatapan peminat. Sama-sama kita nantikan kebangkitan Arsenal di tahun hadapan...
* Kalau dah tahu nak kalah dengan Stoke, buat apa pergi menang dengan United tempoh hari...kan senang kalah kepada United...cepat tentu siapa juara liga...HeHeHe

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.