Header Ads

Tukar URL Blog ke Nama Domain Sendiri Defarhano.Com

Syukur Alhamdulillah, di atas sambutan pengunjung dan juga syarikat pengiklanan ke atas blog Defarhano ini, jadi Defarhano sebulat suara bersetuju menukar nama blog dari blogspot ke domain .com iaitu dari http://farhancr7.blogspot.com ke www.defarhano.com berkuatkuasa pada hari ini. Jadi siapa yang mengakses melalui url lama, terus akan diredirectkan ke domain baru.


Sebenarnya telah lama saya membeli nama domain ini iaitu pada akhir Januari 2012. Akan tetapi disebabkan kesibukkan menguruskan hal-hal peribadi dan juga tempoh perjanjian dengan syarikat pengiklanan Exabytes Network maka tertangguhlah proses menukar nama blog ke url .com ini. Tak apa, janji telah dibeli terlebih dahulu... (",).


Agak keberatan juga untuk beralih ke domain baru ini disebabkan ranking alexa farhancr7.blogspot.com yang kini berada dalam lingkungan 450,000 Global dan  3000 di Malaysia tidak diguna pakai pada nama baru defarhano.com . Maknanya Defarhano.com terpaksa bermula dari bawah semula.
Kini pada kedudukan 3 juta global dan 34,751 dalam Malaysia.
Ranking Defarhano.com di Alexa baru didaftar...


Dengan harapan agar ranking blog Defarhano.com ini semakin meningkat dan mendapat komen-komen yang membina dari rakan-rakan blogger yang lain. 
Dengan ini Defarhano minta jasa baik semua update nama url saya di blog list masing-masing kepada yang terbaru iaitu www.defarhano.com supaya dapat berkongsi update terkini...

Senarai Bloglist Defarhano pun terpaksa update semula, hilang semua url-url blog list lama di sebelah kanan... :-( banyak pulak keja nak kena buat...huhu


Terima kasih diucapkan kepada semua...





Rahsia Buat Duit Guna Facebook! Daftar disini!

5 ulasan:

  1. wah,tahniah...suda maju...
    tukar tue kena duit ke??bape??
    tapi tue la,leh jenguk2 time kt umah jelah...kt opis .com xleh bukak,hehe

    BalasPadam
  2. @DeQWa
    tQ wawa ... erm kena duit gak la...da nak best kan jadi .com (",)

    oloh...opis takleh bukak? so mmg takleh ar bke blog ni yek? ;-(

    BalasPadam
  3. Adakah dengan ada domain sendiri akan buatkan blog kita lebih diminati oleh search engine?

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.