Header Ads

SMS Dari Hotlink : Cukai Perkhidmatan 6% Dikenakan Mulai 15 September 2011





Semalam lagi terbace statement mengenai cukai perkhidmatan 6% kepada pengguna simkad prepaid @ pra bayar syarikat telekomunikasi telefon di Malaysia di Facebook. Dan berita tersebut telah tersebar secara rasminya juga. (",)


Maka tengah hari tadi jam 12.05 nombor kedua yang aku gunakan untuk kegunaan peribadi telah mendapat mesej dari Hotlink secara rasminya berbunyi seperti berikut :


RM0. Pelanggan dihargai, mulai 15/9/11, pembelian tambah nilai prabayar & pek permulaan akan dikenakan cukai perkhidmatan sebanyak 6%. Sila layari hotlink.com.my. 


Sender: Hotlink


Jadi beli nombor prepaid baru pun kena cukai 6%, topup prepaid pun kena 6%. Aku tak terasa sangatlah, sebab nombor kedua aku ni, jarang sangat aku topupkan...lagipun expired date dia bulan 9.2013...so selagi ada baki, selagi tu takperlu aku topupkan (",).


Bab cukai 6% nih,pada pendapat aku adalah satu langkah yang adil dan saksama kepada semua pengguna mobile phone di Malaysia, Sebab aku dah lama guna postpaid dan sentiasa jer bayar cukai...jadi bila sekarang yang guna prepaid pun kena cukai 6%, bukankah ianya adil...hahaha.... marah semua orang kat aku nanti...kikiki...


Jadi untuk pilihan yang lebih bijak, beralih lah ketalian postpaid mana-mana rangkaian yang sesuai dengan segera ok!...


Termasuk semua pengguna rangkaian U-mobile, digi prepaid, hotlink, celcom, dan lain-lain yang tidak aku nyatakan disini...


 Selamat membayar cukai!...


Hotlink


 U-Mobile Prepaid
 Celcom Prepaid : Xpax, Uox dan lain-lain.
Digi Prepaid


Rahsia Buat Duit Guna Facebook! Daftar disini!




Prepaid dikenakan Cukai 6%, Talian prabayar dikenakan cukai bermula 15 September

4 ulasan:

  1. sabo jela kan =.=

    mcm mkn kepsi la pulak bertax bagai!

    BalasPadam
  2. dkna pakai keduanya..so memang wajib dikenakan cukai..padan muka aku!! ;p

    BalasPadam
  3. @Tasha ~

    ermm...sabo je...tapi best juga...hahaha...

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.