Header Ads

Keputusan Malaysia vs Laos 4-1 | 28 November 2012 AFF Suzuki Cup


Keputusan Penuh Malaysia vs Singapore 25 November 2012
 Malaysia vs Laos
 4-1
Gol Malaysia dijaringkan oleh Safiq Rahim 16' 
39′ Khonesavanh Sihavong
Safee Sali 67'
Wan Zack Haikal 76' 
Khyril Muhymeen 80'
Stadium Nasional Bukit Jalil, Malaysia 
8.45 malam  

 Ternyata turun menentang Laos adalah misi hidup mati bagi tuan rumah Malaysia dibumi sendiri. Malaysia turun dengan strategi menyerang untuk mendapatkan gol dan kemenangan yang amat-amat beharga setelah seluruh penyokong Malaysia kecewa kalah kepada Singapura pada perlawanan pertama seolah-olah tidak melawan. 

Bermula dengan serangan yang diketuai oleh Idlan Talaha dan Safee Sali, Malaysia menguasai hamper kesuluruhan perlawanan dan akhirnya Malaysia akhirnya mendahului pada minit ke-15 melalui gol sepakan percuma Safiq Rahim dalam asakan bertubi-tubi ke kawasan Laos. Ternyata gol pertama Malaysia di pentas AFF Suzuki Cup 2012 itu menggembirakan seluruh penyokong Harimau Malaya di stadium mahupun dirumah dan di kedai makan. (“,) ataupun yang tengok Live Streaming AFF Suzuki Cup 2012 di mana-mana sahaja. 

 Ketika Malaysia melakukan serangan namun kita tersentak dengan gol penyamaan Laos diperolehi pada minit ke-39 Khonesavanh Sihavong yang melepasi pemain Malaysia walaupun sempat dihalang oleh Aidil, bola melambung menerjah gawang yang di kawal Farizal Marlias ketika itu sudah kehadapan. 

 Safee Sali yang paling banyak memperoleh peluang, gagal melakukan penyudah yang baik ketika tandukan melalui hantaran Mahali Jasuli minit ke-62 sepatutnya menerjah gawang tp tersasar di kiri gol. Gol Safee Sali akhirnya menjelma melalui lorongan Wan Zack Haikal pada minit ke-76’. Dan Wan Zack juga turut mencatat nama dalam senarai penjaring gol Malaysia kali ini apabila membuat tandukan ‘free header’ hasil hantaran lintang S.Kunanlan. Gol Khyril Muhymeen hadir seminit selepas dimasukkan menggantikan Safee Sali untuk membuat malam gemilang Malaysia bangkit kalahkan Laos 4-1.

Untuk Jadual dan Keputusan Perlawanan AFF Suzuki Cup 2012
Saksikan Gol-Gol Perlawanan Malaysia vs Laos 4-1
Video  Youtube Malaysia vs Laos 4-1 Match Goal Highlights
Live Streaming Malaysia vs Laos 28 November 2012

Kepada yang tiada siaran astro ESPN di rumah, jom tengok online bola Malaysia vs Laos Live dari Bukit Jalil. Perlawanan Malaysia berlangsung selepas match Indonesia vs Singapore yang berakhir dengan Indonesia menang 1-0. Game Malaysia vs laos bermula jam 8.45 malam.
Alternatif lain untuk tengok bola online Malaysia vs Laos ini di 
Link Live Streaming Malaysia vs Laos di TV1.Terima kasih kerana membantu dan mengunjungi blog saya yang tak seberapa ini.(",)
Komen Defarhano: Alhamdulillah, Malaysia menang, Perlawanan seterusnya Malaysia vs Indonesia 1 Disember 2012 adalah penentuan sejauh mana kemampuan skuad K.Rajagobal kali ini...
Agak-agak Stadium penuh dengan penyokong Indonesia atau Malaysia?

Semoga Penyokong turun beramai-ramai...Malaysia pasti menang....
 
Live Score Malaysia vs Laos,Laos vs Malaysia Score, Goal Score Malaysia vs Laos, Keputusan Penuh Malaysia vs Laos 28 November 2012, Keputusan Malaysia vs Laos, Malaysia vs Laos Result, Result Malaysia vs Laos, Laos vs Malaysia Result, Keputusan Semasa Malaysia vs Laos, Gol Laos vs Malaysia, Goal Malaysia vs Laos, Skor Malaysia vs Laos, Score Akhir Malaysia vs Laos,

4 ulasan:

  1. puas hati dgn corak permainan malaysia kali ni. inilah baru corak permainan yg sebenar. ada attack...
    kekalkan corak begini menentang indonesia.

    BalasPadam
  2. Yup,br nampak ada fight kt situ.... nk nangis terharu pon,ade mlm td...yes, m'sia must be a bit better than last nite time fight indon nanti....go go go black n yellow

    BalasPadam
  3. yeah...yeah...yeah... horei..horei..horei. Team malaysia menang benam Loas. Terima Kasih team malaysia beraksi dengan terbaik.. harap sabtu ni team malaysia menang lagi bagi melayakkan ke separuh akhir.

    BalasPadam
  4. @Leeza dayasari [santai leeza]

    a ah, rasa bulu roma naik, bila gol pertama Malaysia... bayangkanlah... 1st game takde gol..game kedua baru dapat gol...huhuh...penantian berakhir

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.