Header Ads

SPAM Melanda FACEBOOK!


Salam selamat malam,
Sebentar tadi DVII log in ke Facebook, dan merasa sesuatu yang pelik apabila kebanyakkan Friends Status Update merupakan ayat yang sama memaparkan link ke sesuatu halaman/website...

"Hahahahaha sungguh tak ku sangka ada orang yang sanggup romen tepi tangga!! SERONOKNYEE SKODENGG, muka macam kenal! Cube korang tengok, macam kenal kan? http://bit.ly/4jhsne !!!"

Masih ada orang yg mau terkenal dan kaya raya dengan memuja setan, termasuk salah satu grup band terkenal di Indonesia ckckckck.... baca selengkapnya di http://tinyurl.com/sejsh3 !!!
  
setelah di selidiki, rupanya ia adalah facebook spam yang dibuat dari seberang Indonesia dengarnya....
DVII dapat tahu dari link syahirul.com seperti gambar di bawah.

SPAM melanda Facebook dan ini adalah salah satu contoh SPAM yang terkena pada kawan2 saya.. Kepada yang terlihat status bersama link pelik2 sila jangan klik ye, kalau tidak FB anda bakal dijangkiti SPAM.. sila block application "via share" seperti dalam rajah..

Jadi, beringatlah kawan-kawan...janganlah diklik link yang tak memberi faedah itu...Wall FB anda pasti selamat... jika anda klik, nampaknya anda sudah terkantoi untuk melihat isi kandungan tersebut, kerana dalam masa beberapa saat, wall status anda akan auto update 'via Share'. Sekian TQ.



untuk edisi sebenar klik sini LINK




2 ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.