Header Ads

Bonus Kakitangan Awam Kerajaan Negeri Sama Seperti Kerajaan Pusat, Kecuali Pulau Pinang

 
 Update dibawah:
Terbaru Kerajaan Negeri Kedah mengumumkan akan membayar setengah bulan gaji beserta bonus setengah bulan gaji dan minimum RM500 pada 18 Ogos 2011 ini kepada seluruh penjawat awam di negeri itu. Rasmi dari bernama
"Kita akan bayar pada 18 Ogos yang dibayar bersama gaji bulan ini. Keseluruhannya kita akan membayar lebih RM5 juta," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Bonus Kerajaan Negeri Sarawak juga telah diumumkan dengan pengumuman yang serupa dengan memberikan bonus setengah bulan gaji, minimum RM500. Rasmi dari bernama.
KUCHING, 12 Ogos (Bernama) -- Kira-kira 16,000 penjawat awam kerajaan negeri Sarawak akan menerima bonus setengah bulan gaji dengan minimum RM500, kata Menteri Perancangan dan Pengurusan Sumber II Datuk Amar Awang Tengah Ali Hassan pada Jumaat. Beliau berkata turut layak menerima bonus tersebut ialah kira-kira 2,000 pelatih siswazah yang bekerja secara kontrak di beberapa agensi kerajaan negeri. 

Terengganu, Perak, Melaka, Negeri Sembilan, Pahang, Kelantan, Selangor, Pulau Pinang, Kedah, Sarawak telah secara rasmi membuat pengumuman pemberian bonus, Tinggal Perlis, Johor, Sabah yang belum lagi saya ketahui.
______________________________________________________________________
Bonus Kakitangan Awam 6 Kerajaan Negeri Sama Seperti Kerajaan Pusat
Rupanya semalam 6 kerajaan Negeri telah membuat pengumuman memberi bonus yang sama diberi oleh kerajaan pusat termasuk Selangor yang paling awal membuat pengumuman RM500, kini memberikan kakitangan kerajaan Negeri juga setengah bulan gaji. Kecuali Pulau Pinang ketika ini memberi minimum RM600 disamping guru Kafa mendapat RM300 disana.
Update 11 Ogos 2011 : Di SHAH ALAM, Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim turut mengumumkan kerajaan negeri itu akan mengikut langkah kerajaan Persekutuan untuk memberi bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada kakitangannya pada tahun ini. Sebelum ini, Kerajaan Negeri mengumumkan hanya pembayaran bonus RM500 kepada kakitangannya. -Bernama
__________________________________________________________________________
Bonus Kakitangan Awam 5 Kerajaan Negeri Sama Seperti Kerajaan Pusat






 Aku dapat info dari website Bernama yang 5 kerajaan Negeri iaitu, Kerajaan Negeri Pahang, Kelantan, Terengganu, Perak dan Negeri Sembilan telah membuat pengumuman rasmi iaitu memberi bonus setengah bulan gaji dan RM500 minimum serta RM500 untuk pesara kerajaan negeri, sama seperti Bonus dari Kerajaan Pusat.

Bonus tersebut diberi kepada kakitangan yang berkhidmat dengan kerajaan negeri, termasuk yang berkhidmat di bawah badan berkanun, janji Penjawat Awam, sahihlah dia dapat bonus.(",)

Peruntukan bonus di Terengganu melibatkan 20,000 penjawat awam, di Kelantan 6000 orang penjawat awam, di Negeri Sembilan 4800 penjawat awam dan di Pahang 12570 orang penjawat awam, sementara di Perak tidak dinyatakan.

Bagaimana pula dengan bonus kakitangan yang berkhidmat dengan
 Kerajaan Negeri Perlis,  
Setengah Bulan Gaji, Minimum RM500
12/8 Kerajaan Negeri Kedah Setengah, Bulan Gaji, Minimum RM500
 
12/8 Kerajaan Negeri Sarawak Setengah, Bulan Gaji, Minimum RM500
Kerajaan Negeri Melaka,
Setengah Bulan Gaji, Minimum RM500
Kerajaan Negeri Johor,  Setengah Bulan Gaji, Minimum RM500
Bonus Kerajaan Negeri Sabah,
  Setengah Bulan Gaji, Minimum RM500
Kerajaan Negeri Pulau Pinang
Setengah Bulan Gaji, Minimum RM600
dan yang pasti Kerajaan Negeri Selangor belum membuat pengumuman rasmi bonus yang bakal diagihkan kepada kakitangan kerajaan negeri itu berbanding maklumat sebelum ini RM500.

***Aku tak post pon orang tau kot, sebab dah Kerajaan Pusat iaitu Kerajaan Malaysia beri bonus setengah bulan gaji, takkan Kerajaan Negeri nak bagi kurang daripada itu (",). Kedekut Betul!...hahaha
Baca juga boleh download surat Pekeliling Bonus 2011 yang telah dikeluarkan oleh JPA

PEKELILING PERKHIDMATAN BILANGAN 8 TAHUN 2011
IMBUHAN TAHUNAN DAN BAYARAN KHAS PRESTASI
TAHUN 2011
Pekeliling Bonus 2011



Sertai MyRaya bersama Maybank



Untuk berita rasmi dari Bernama, layari :
 Lima Kerajaan Negeri Umum Bayar Bonus Penjawat Awam - Bernama
Enam Kerajaan Negeri Umum Bayar Bonus Penjawat Awam - Bernama

Tarikh Bayaran Bonus 2011 Kakitangan Kerajaan  









Bonus Kakitangan Awam Kerajaan Negeri Pahang 2011, Bonus Kakitangan Awam Kerajaan Negeri Kelantan 2011, Bonus Kakitangan Awam Kerajaan Negeri Terengganu, Bonus Kakitangan Awam Kerajaan Negeri Perak, Bonus Kakitangan Awam Kerajaan Negeri Sembilan, Bonus Kakitangan Awam Kerajaan Negeri Melaka, Bonus Kakitangan Awam Kerajaan Negeri Selangor, Bonus Kakitangan Awam Kerajaan Negeri Johor, Bonus Kakitangan Awam Kerajaan Negeri Sabah, Bonus Kakitangan Awam Kerajaan Negeri Perlis, Bonus Kakitangan Awam Kerajaan Negeri Sarawak, Bonus Kakitangan Awam Kerajaan Negeri Kedah, Bonus Kakitangan Awam Kerajaan Negeri Pulau Pinang, PEKELILING BONUS PENJAWAT AWAM 2011, bonus kerajaan negeri selangor 2011.

1 ulasan:

  1. Kerajaan johor dah ada keluar dalam harian metro akan bayar bonus setengah bulan gaji dengan minimum RM500.

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.