Header Ads

Kerajaan Beri Bonus Setengah Bulan Gaji, Minima RM500, 19 Ogos RM500 Untuk Pesara dikreditkan


Update Terbaru di bawah
Syukur Alhamdulillah,
Sebentar tadi buka Utusan Malaysia Online , Kerajaan telah mengumumkan pemberian setengah bulan gaji atau minimum RM500 kepada semua penjawat awam bulan ini. Ini adalah bonus sempena menyambut kedatangan Aidilfitri, diharap hujung tahun ini bakal ada bonus lagi...


Untunglah mereka yang bergaji besar (",)
Contoh kiraan bonus setengah bulan gaji
Gaji RM5000 / 2 = RM2500 Bonus untuk hari raya ini.
Kalau gaji kurang RMRM1000 tetap mendapat RM500 (",)
Apa-apapun kedua-duanya mendapat bonus (",)


Syukur Alhamdulillah ke Hadrat Illahi..Syukran....


Ikuti laporan rasmi berita dari Utusan dan Bernama dan tengok  Pekeliling Bonus 2011 untuk menanti bayaran bonus raya dimasukkan :

Kerajaan umum bonus setengah bulan untuk penjawat awam
08/08/2011 6:15pm



KUALA LUMPUR 8 Ogos – Kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam bulan ini. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan juga bersetuju memberi bayaran khas sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan. "Bonus dan bayaran khas ini akan dibuat pada pertengahan bulan ini, kata Najib yang juga Menteri Kewangan dalam satu kenyataan hari ini.

Katanya, bonus itu adalah bagi menghargai sumbangan serta dedikasi penjawat awam dalam memudah dan menjayakan pelaksanaan program pembangunan negara. Perdana Menteri berkata, kerajaan berharap pemberian bonus dan bayaran khas ini dapat meringankan beban penjawat awam dan para pesara kerajaan dan membantu mereka membuat persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri. – Bernama 

Bayaran Khas Kewangan Tahun 2011 bagi Pesara
10/08/2011


Info terbaru yang aku dapat dari laman web JPA,
pesara kerajaan yang terima pencen melalui bank dapat RM500 pada 19 Ogos 2011 dikreditkan terus ke akaun penerima pencen atau waris. Untuk kakitangan kerajaan yang sedang berkhidmat, aku tak pasti pula bila tarikh duit tersebut akan dimasukkan kedalam akaun. Pekeliling bonus raya pun belum keluar lagi, kalau tak silap 2-3 hari sebelum duit bonus dimasukkan. Jadi kita tunggu maklumat seterusnya.

Tengok info di bawah:

UPDATE dari Laman web JPA

YAB Perdana Menteri telah mengumumkan mengenai pemberian Bayaran Khas Kewangan RM 500.00 kepada pesara kerajaan Malaysia. Bayaran Khas Kewangan itu akan diberi kepada semua pesara yang bersara pada atau sebelum 08 Ogos 2011 termasuk ahli keluarga tanggungan pegawai yang meninggal dunia dalam perkhidmatan pada atau sebelum 07 Ogos 2011 dan menerima pencen terbitan pada 08 Ogos 2011.
Sehubungan dengan itu, penerima pencen yang dibayar melalui bank boleh mengeluarkan pembayaran tersebut mulai dari 19 Ogos 2011. Semua pembayaran akan dikreditkan terus ke akaun bank penerima pencen.
Penerima yang perlu mengisi Borang Tuntutan Pencen di kaunter bank (di bawah Skim B) tidak perlu berbuat demikian bagi mengeluarkan RM 500.00 ini. Penerima yang dibayar melalui waran akan menerima waran yang diposkan pada 19 Ogos 2011 boleh menunaikannya dengan serta merta.

Tarikh Bayaran bonus bulan Ogos ini oleh kerajaan dijangka akan dikreditkan pada 15 Ogos 2011 kepada akaun penerima, berdasarkan beberapa negeri telah mengeluarkan surat bayaran bonus 2011 kepada kakitangan masing-masing.


Download dan tengok
PEKELILING BONUS 2011
Tarikh Bayaran Bonus 2011 Kakitangan Kerajaan
Sertai MyRaya bersama Maybank


Rahsia Buat Duit Guna Facebook! Daftar disini!


Bonus Setengah Bulan Gaji, Bonus RM500 Minimum, Bonus Kakitangan Kerajaan 2011, Bonus Kakitangan Awam 2011, Bonus Raya Kakitangan Awam 2011, Wang Ihsan Kerajaan, Bantuan Khas Kewangan Kerajaan kepada pekerja kerajaan, Duit raya kerajaan bagi, Bonus sebulan gaji untuk kakitangan awam, Pekeliling Bantuan khas Kewangan 2011, Pekeliling Bonus Imbuhan Kakitangan Kerajaan 2011, Wang Raya dari Kerajaan, Pekeliling Bonus 2011  

6 ulasan:

  1. @CintaZulaikha ~
    @puteri ain ~

    memang rasa bersyukur sangat-sangat sebab orang kerajaan dapat bonus kali ni, walaupun setengah bulan gaji (",)

    tapi bagaimana yang swasta pula ya..

    BalasPadam
  2. bess nye.. kite dah sronok malam tadi lagi...dengar berita PM umum dah

    BalasPadam
  3. @hyazz ~

    yerp betol... ni entry smalam ar ni, bukak utusan kol 6 lebey.....dapat tau terus post (",) huhu...

    BalasPadam
  4. syukur...syukur...alhamdulillah...jgn lupa banje ek..

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.