Header Ads

Chelsea diikat Spurs di White Hart Lane [1-1]



Spurs 1 - 1 Chelsea
14' Roman Pavlyuchenko 1 - 0
70' Didier Drogba 1 - 1

Berbaloi-baloi DVII tengok perlawanan Spurs vs Chelsea @ 817 Astro. Walaupun Spurs 'leading' masa 1st half, dan kemudian di 2nd half, Chelsea berjaya menyamakan kedudukan melalui rembatan kencang Drogba yang mana bola muntah lantunan dari Gomes masuk ke dalam...:(

Apa yang DVII dapati dengan keluarnya Defoe dimasukkan Crouch, serangan Spurs mudah dipatahkan dan membolehkan Chelsea membuat serangan balas dan menghasilkan goal. Tetapi Redknapp lebih yakin dengan pasukan yang dibinanya...

Ancelotti memasukkan Frank Lampard 10minit terakhir permainan menggantikan Molouda bagi memberi kecergasan buat Lampard untuk menentang Man. United nanti. m.90 + 3 Chelsea beroleh sepakan penalti setelah Gomes menjatuhkan pemain lawan di dalam kotak penalti. Seperti kebiasaan Lampard yang mengambil sepakan tersebut, tetapi apabila Lampard baru sahaja turun perlawanan getir ini, Drogba mengambil sepakan penalti pada minit 93 masa kecederaan, tetapi malangnya sepakan tersebut berjaya dibca dan ditepis dengan cantik oleh Gomes disebelah kiri gawang membolehkan kedudukan terikat Spurs 1 - 1 Chelsea tamat 4 minit masa kecederaan.

Dengan ini, Chelsea turun satu anak tangga ke kedudukan Ke-4 liga apabila Manchester City menang ke atas West Ham 3-1 dan menghuni di tangga ke-2 berkongsi mata dengan Arsenal dan melebihi Man. United dengan 1 mata yang mana Man. United perlu menentang Arsenal pagi esok jam 4 pagi waktu Malaysia.

"Tottenham Hotspur and Chelsea shared the spoils after an entertaining match at White Hart Lane.

Didier Drogba missed a stoppage-time penalty as Chelsea's Barclays Premier League winless run stretched to five matches with a draw at Tottenham.

Heurelho Gomes looked to have gifted the champions the unlikeliest of victories when he clattered into Ramires having already handed Drogba an equaliser following an error from the keeper, but he redeemed himself by saving the latter's spot-kick.

Spurs had led through Roman Pavlyuchenko's ninth goal of the season."


Full Match Report Tottenham Hotspurs vs Chelsea

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.